Hjælp

Hej allesammen

jeg er forelsket i en dreng fra min klasse

han har lige været med hjemme hos min i lege-gruppe. Jeg spurgte ham om han ville sige hans elske-liste og han sagde ja og jeg var på 2 pladsen

hvad skal jeg gøre??????!!!!!!!!!!?

Pige, 9 år
Svar fra

Børnetelefonen

Kære pige på 9 år

Tak for dit brev herind til BørneBrevkassen, det er flot du har fundet ud af at skrive herind til. Når jeg læser dit brev, tænker jeg, at du allerede er på rette vej med den dreng du er forelsket i.
Han har været hjemme ved dig, og du har været så modig at spørge ham om hans elskeliste, så du ved allerede, at han også kan li' dig...
Kan det være en mulighed, at han igen besøger dig…? Det kan være, at det denne gang kun er jer to og ikke hele lege-gruppen?
Er det noget du kan tale med din mor eller far om? Så har de også mulighed for at få et besøg til at passe ind i deres voksen planer.
Når han har været hjemme ved dig, er det så en ide at spørge om, du også kan besøge ham -  vil det være en mulighed tænker du..?

I forhold til hans elske-liste hvor du er på andenpladsen, har du så tænkt over om, han måske var for genert til at sige hvis du var på førstepladesen...? Måske er han usikker på, hvad du synes om ham..? Måske vil han gerne lære dig bedre at kende, har du tænkt på det..? Mon du viste ham, at han er nr. 1 på din elskeliste eller vil du have mod på det - så han ved du kan li' ham?
Hvis du gerne vil tale med en voksen fra BørneTelefonen, er du velkommen til at ringe på 116 111 og tale med dem, det kan være at du har brug for flere idéer?

Mange kærlige hilsner
BørneBrevkassen.

Få endnu flere gode råd om Forelskelse, kærlighed og kærestesorger

Kærlighed og forelskelse kan være det bedste, men hvis dit hjerte er blevet knust, kan det også gøre rigtig ondt!

Hvordan får man en kæreste? Er du forelsket? Ved du ikke, hvordan du flirter eller scorer dit crush? Er du blevet helt vild med din bedste ven?

Måske du er midt i et break up og har kærestesorger? Eller måske du gerne vil slå op med din kæreste – men hvordan gør man det?

Det kan også være, du er jaloux på din ven, fordi han scorede hende, du var vild med. Eller måske jalousien dukker op, hvis din kæreste er sammen med sine venner.

Her på siden kan du finde svar på spørgsmålene ved bl.a. at prøve scoreguiden, kysseskolen, se videoer eller få råd om kærestesorger og forelskelse.

Ramt af kæreste sorger? Få gode råd!

Det kan gøre så forbandet ondt at have kærestesorger! Her kan du få gode råd til, hvordan du bedst kommer igennem dine kærestesorger.