Brev
Hjælp!
Hej BB.
jeg en pige som er i store problemer!
Jeg er forelsket i en dreng..og han kunne også godt lide mig…endtil at jeg en dag skulle til kbh sammen med hans søster og han skulle selvfølgelig med sammen med hans og min venindes familie… og under turen var der åbenbart noget der rystede ham..for på et tidspunkt havde en anden dreng inv. resten af klassen til fødselsdag..men jeg var syg og kunne ikke komme og så da vi sku i skole igen sagde min bedste veninde at han havde sagt at turen til kbh rystede ham!
Og jeg har skrevet til ham 100 gange hvorfor og han svare ikke…men nu kommer det værste… Min bedste veninde og ham er begyndt og falde for hinanden…OG JEG KAN IKKE HOLDE DET UD! De fjoller heletiden sammen i timen HELETIDEN! og jeg bliver altid nød til at gå…og min bedste veninde er bare ligeglad…Hende har jeg faktisk også mange problemer med!…
Men jeg er bare så ked af det og jeg tænker bare hele tiden at jeg skal drob ham men det går altså ikke…Fordi jeg tænker på ham DAG OG NAT! og mit liv er bare totalt SKOD!…Hvorfor mig….
Og så er der os en anden jeg er lidt vild med men selvfølgelig er han vild med den pige jeg var i kbh med! :'(…
Please…hjælp mig!
jeg har løst til at pjække fra skole ver dag!
og min mor og far fatter i en brik…
HJÆLP…:'( HADER MIT LIV! HVORFOR MIG! :'(
Glæder mig til i kan hjælpe mig!…
Hilsen C..Den MEGEt triste! 🙁
Pige, 11 år

Svar fra
Børnetelefonen
Hej C.  Tak for dit brev. Jeg kan se, at det er rigtig svært at være dig for tiden, når du skal finde rundt i alt det med forelskelse og veninder… Og sikke mange tanker du gør dig… Og sikke svært det må være at skulle finde hoved og hale på alle de følelser, som I går rundt med alle sammen … Jeg håber, at mit svar kan hjælpe dig, til at finde lidt ro omkring det hele, så det ikke bliver ved med at føles så svært for dig…  Jeg tænker, at der måske sker det for tiden, at du er ved at nå en alder, hvor forelskelser og venskaber begynder at føles anderledes, end de gjorde da du var yngre. Måske begynder du at lægge mærke til drengene på en anden måde end før og måske begynder du også at være ekstra opmærksom på, hvordan dine veninder er sammen med de drenge. Og det kan være svært at opleve, når de andre virker glade for hinanden, men jeg tænker, at det er ekstra svært i denne periode, fordi der er så meget at lære både om dig selv og om de andre. Jeg er sikker på, at det nok skal blive bedre med tiden. Du skriver, at du har lyst til at pjække fra skole hver dag, men jeg fornemmer alligevel, at det gør du ikke. Det er jeg rigtig glad for, og jeg synes, at det er flot, at du holder det hele ud, selvom det er så svært. For det første er det godt, at det ikke går ud over din skolegang, men det er også godt fordi det viser din styrke, at du ikke bare bliver væk, men virkeligt prøver at finde dig på plads i det.  Men selvom jeg tror det hele vil blive bedre, efterhånden som du lærer dig selv og dine venner at kende på nye måder, så er det tydeligt at se på dit brev, at du har det svært lige nu. Og det tænker jeg er vigtigt, at der bliver taget hånd om. Jeg har snakket med mange på børnetelefonen, som har haft det ligesom dig, og jeg oplever, at det hjælper dem at snakke med nogen om det hele. Det tænker jeg også kunne hjælpe dig lidt, for det er tit nemmere at gå rundt med, hvis man ikke skal gå rundt med det hele alene… Du skriver flere gange i brevet om din bedste veninde og jeg tænker om hun ville være god at snakke med? Jeg ved at det virker som, at hun også er vild med fyren, men måske I netop kunne tale om, hvad det gør ved dig at se dem fjolle sammen hele tiden. Måske din bedste veninde bare ser ham som en god ven? Eller måske hun vil tage hensyn til dig og fjolle lidt mindre, når du er der, så du ikke går og bliver så ked…? I hvert fald tænker jeg, at det er vigtigt at få det sagt, så hun ved hvordan du har det. Måske kan du starte med at skrive en sms til hende, hvor du skriver, at du har brug for at tale med hende om drengen og følelserne... Vil det være en måde at tage hul på en snak med din veninde? Hvis du har lyst til at fortælle det hele til en voksen, så er du også altid velkommen til at ringe ind til Børnetelefonen. Her sidder vores rådgivere klar til at tale med børn og unge om alle slags problemer og komme med gode råd på 116111. Tit kan det være en kæmpe hjælp bare at få det sagt højt til en…  Jeg håber du finder ud af en måde at være i det, hvor det ikke er så svært, og så det igen kan blive sjovt at komme i skole… Kærlig hilsen
BørneTelefonen