HJÆLP!!

Læs hele brevet
Svar fra

Børnetelefonen

Kære pige på 15 år

Jeg kan godt forstå at det kan være svært at finde ud af om det er de rigtige følelser du har for din kæreste. Når jeg læser dit brev er der mange ting, hvor det lyder til at du ikke helt er så vild med ham længere og at det måske mere var flirten der var spændende.

Du skriver blandt andet at du ikke selv havde tænkt over om du ville være kæreste med ham og det virker som om det ligesom bare skete.

Nogle af de ting, der fortæller en at man er forelsket, er man mærker en glæde og boblen i kroppen, når man tænker på den anden. Man ønsker at være sammen hele tiden og kan af og til glemme at have tid til andre venner og veninder. Følelsen af, man er ligeglad hvad andre tænker melder sig. Du nævner ikke ting i dig brev, om hvad du synes er dejligt og godt ved kæresten udover at han er sød, måske det er tegn på, de rette følelser til at være i et forhold ikke er tilstede?

I og med han er 3 år ældre, oplever du måske også han er klar på ting, såsom fx sex, som du måske ikke føler dig klar til? Lige præcis det at føle sig klar, er så vigtigt at mærke efter og det er det du er igang med. Vigtigt at sætte egne grænser og sige til og fra og følge et tempo, som du har lyst til.

Du kan jo prøve at spørge dig selv om hvad det er ved jeres forhold der gør at du vil fortsætte. Er det tanken om at have en kæreste? Er det flirten i det? Eller noget helt andet? Det kan være rigtig svært at mærke efter hvad man selv helt oprigtigt føler, fordi man ofte bliver påvirket af hvad andre tænker, men du kan prøve at lave en liste med plusser og minusser ved din kæreste og så vigtigst mærke efter inde i kroppen, hvordan det føles når du tænker på ham og er sammen med ham. Måske det kan give dig et svar?

Som du beskriver er han en sød fyr og jeg er enig i at hvis du ikke er klar til eller føler forelskelsen, er det bedst at få ham det fortalt og helst face to face, som du selv er inde på. Måske du kan sige, du ikke føler dig klar til et forhold, men du synes han er sød og gerne vil være hans ven.

Kærlig hilsen Børnetelefonen.

Få endnu flere gode råd om Forelskelse, kærlighed og kærestesorger

Kærlighed og forelskelse kan være det bedste, men hvis dit hjerte er blevet knust, kan det også gøre rigtig ondt!

Hvordan får man en kæreste? Er du forelsket? Ved du ikke, hvordan du flirter eller scorer dit crush? Er du blevet helt vild med din bedste ven?

Måske du er midt i et break up og har kærestesorger? Eller måske du gerne vil slå op med din kæreste – men hvordan gør man det?

Det kan også være, du er jaloux på din ven, fordi han scorede hende, du var vild med. Eller måske jalousien dukker op, hvis din kæreste er sammen med sine venner.

Her på siden kan du finde svar på spørgsmålene ved bl.a. at prøve scoreguiden, kysseskolen, se videoer eller få råd om kærestesorger og forelskelse.

Ramt af kæreste sorger? Få gode råd!

Det kan gøre så forbandet ondt at have kærestesorger! Her kan du få gode råd til, hvordan du bedst kommer igennem dine kærestesorger.