Brev
HJÆÆÆÆLP!!!!
Hej BB, jeg har et stort problem.
Min veninde og jeg er forelsket i den samme person.
Han fandt ud af det ved at pigerne fra parralelklassen sagde det (det er den samme klasse drengen går) efter det havde fortalt det fandt vi ud af at han var forelsket i min veninde.
Der er jeg glad på hendes vejene. Men jeg bliver ked af det hver gang jeg hører at de har skrevet sammen og at de nu snart skal kysse jeg bliver ren faktisk jaloux.
Jeg hved ikke hvad jeg skal gøre HJÆÆÆLP!!!!!!!
MVH den forvirrende pige.
Pige, 12 år

Svar fra
Børnetelefonen
Kære 12-årige pige
Jeg føler virkelig med dig. Det er en svær situation du er i, som vi er mange der også har prøvet.
Du lyder som en rigtig sød, kærlig pige. Du lever dig ind i den glæde din veninde føler over at hendes forelskelse bliver gengældt. Du under hende at opleve at have en kæreste som er vild med hende.
Du er også en klog pige, der kan gennemskue sig selv. Du er ærlig nok til at indrømme, at du faktisk er jaloux.
Jalousi er en overvældende følelse. Den bedste måde jeg kender til at tackle den er at gøre som dig, altså indrømme at man føler sådan. Kan du tale med din veninde om hvordan det føles at høre om hvad hun laver med ham? Måske vil det være rart for dig, hvis hun i en periode ikke snakkede om ham til dig?
Selvom du nok ikke synes det hjælper dig nu og her, så vil jeg også sige til dig, at både forelskelsen og jalousien er følelser der aftager meget, når der er gået noget tid.
Imens du venter på at det bliver bedre, så kunne du måske prøve at være sammen med en eller flere andre kammerater end din veninde. Lav noget andet og tænk på noget andet.
Er det er mulighed for dig?
Jeg krydser fingre for, at du snart oplever at det hele lysner lidt.
De kærligste hilsener
BørneTelefonen