Brev
Hemmeligt forhold?
Hej,
jeg en pige på 13.
Jeg så vildt forelsket i den her dreng, men problemet er bare at mine forældre syntes jeg for ung til at have en kæreste og ham drengens forældre er meget religiøse så de ville hellere have han skal vente til han blir ældre.
Vi respekterer selfølgelig deres valg, men vi vil nu alligevel være sammen.
Har i nogle gode råd til hvordan det kan holdes hemmeligt?
Ved godt det forkert at gå bag min forældres ryg. Men den her dreng er virkelig det bedste der sket for mig.
Vil i ikk nok være sød at hjælpe mig?
Pige, 13 år

Svar fra
Børnetelefonen
Kære 13 årige pige.Tak for dit brev, hvor du så fint fortæller om din forelskelse i denne dreng og det problem, som I står med. Jeg vil gøre mig umage for at hjælpe jer bedst muligt. I respekterer på den ene side jeres forældres valg om, at I ikke må være kærester, men på den anden side vil I alligevel være sammen. Det forstår jeg sådan, at din forelskelse i drengen er gengældt, hvilket i sig selv er rigtig dejligt for jer begge – det at opleve en gensidig forelskelse.Men jeg kan også godt forstå, at det er en rigtig svær situation for jer, og du skriver også, at du godt ved, at det er forkert at gå bag dine forældres ryg. Du beder om nogle gode råd til, hvordan I kan holde jeres forhold hemmeligt? Det gør du måske, fordi I tænker, at det er den eneste mulighed? Men måske er det ikke den eneste mulighed? Måske kunne vi sammen finde andre muligheder….?
Derfor ville jeg ønske, at du kunne få mod på at ringe til os på BørneTelefonen på 116111 – det er gratis, og du er anonym. Så ville vi få mulighed for sammen at finde ud af, hvilke andre muligheder der måske kunne være. Hvis du hellere vil skrive, kan du også sms’e til os på BørneTelefonen, og ellers logge dig på chatten på - her sidder der også rådgivere klar til at snakke med dig.Og er et hemmeligt forhold den eneste løsning, ja så ville vi jo også gerne snakke med dig om det. Fordi den slags hemmeligheder oftest er meget belastende at bære rundt på. Og hvad vil der kunne ske, hvis det alligevel bliver opdaget…? Hemmeligheder har det nemlig med at blive opdaget på et tidspunkt.Jeg er virkelig i tvivl, om du nu føler dig hjulpet bare en lille smule, så kære pige, jeg håber virkelig, du vil kontakte os, så vi kan få dig/jer hjulpet bedst muligt, fordi det fortjener I begge to.De bedste hilsener fra BørneBrevkassen
Få endnu flere gode råd om Forelskelse, kærlighed og kærestesorger
Kærlighed og forelskelse kan være det bedste, men hvis dit hjerte er blevet knust, kan det også gøre rigtig ondt!
Hvordan får man en kæreste? Er du forelsket? Ved du ikke, hvordan du flirter eller scorer dit crush? Er du blevet helt vild med din bedste ven?
Måske du er midt i et break up og har kærestesorger? Eller måske du gerne vil slå op med din kæreste – men hvordan gør man det?
Det kan også være, du er jaloux på din ven, fordi han scorede hende, du var vild med. Eller måske jalousien dukker op, hvis din kæreste er sammen med sine venner.
Her på siden kan du finde svar på spørgsmålene ved bl.a. at prøve scoreguiden, kysseskolen, se videoer eller få råd om kærestesorger og forelskelse.
Ramt af kæreste sorger? Få gode råd!
Det kan gøre så forbandet ondt at have kærestesorger! Her kan du få gode råd til, hvordan du bedst kommer igennem dine kærestesorger.