Hemmeligt forelsket i bedste ven

Læs hele brevet
Svar fra

Børnetelefonen

Kære pige på 14 år
Tak for dit brev. Jeg forstår godt, at det kan være svært at sige til din bedste ven, at du er forelsket i ham, fordi du er bange for at han ikke har de samme følelser for dig.

Nu kender jeg jo ikke din ven, men hvis jeg var ham tænker jeg, at jeg som god ven ville føle at jeg var noget helt særligt for min veninde når hun kan lide mig så meget at hun bliver forelsket i mig. Så hvis han nu ikke også er forelsket, tror jeg ikke at det ville ødelægge venskabet. For det er måske det du er allermest bekymret for?

Kan du mon sige til ham, at du har fået flere følelser for ham end bare venskab, men hvis han ikke har det på samme måde håber du virkelig, at I kan bevare jeres venskab? Så har han mulighed for enten at sige, at han har det på samme måde med dig, eller at sige at det for ham er det et godt venskab han også vil bevare. Det kan være, at du skal gå og øve dig lidt på at formulere det du vil sige?

Jeg ved, at det kræver mod at sige den slags men jeg tænker at det nok også vil være en lettelse for dig når du har gjort det, for det er jo lang tid du har gået med følelserne for dig selv. Hvis du synes, det er lige svært nok at sige det til ham, så kan du måske skrive et lille sødt brev til ham? Så har I begge mulighed for lige at trække vejret,  og tale sammen om det bliver ved venskab eller kærester...mon det kan hjælpe dig på vej?

Jeg håber, at du kan bruge mine idéer, og du er også meget velkommen til at ringe til BørneTelefonen på 116 111 hvis du har lyst til at tale med en rådgiver om det.
Kærlig hilsen BørneBrevkassen

Få endnu flere gode råd om Forelskelse, kærlighed og kærestesorger

Kærlighed og forelskelse kan være det bedste, men hvis dit hjerte er blevet knust, kan det også gøre rigtig ondt!

Hvordan får man en kæreste? Er du forelsket? Ved du ikke, hvordan du flirter eller scorer dit crush? Er du blevet helt vild med din bedste ven?

Måske du er midt i et break up og har kærestesorger? Eller måske du gerne vil slå op med din kæreste – men hvordan gør man det?

Det kan også være, du er jaloux på din ven, fordi han scorede hende, du var vild med. Eller måske jalousien dukker op, hvis din kæreste er sammen med sine venner.

Her på siden kan du finde svar på spørgsmålene ved bl.a. at prøve scoreguiden, kysseskolen, se videoer eller få råd om kærestesorger og forelskelse.

Ramt af kæreste sorger? Få gode råd!

Det kan gøre så forbandet ondt at have kærestesorger! Her kan du få gode råd til, hvordan du bedst kommer igennem dine kærestesorger.