Hej jeg er 10 år og er forelskede

Læs hele brevet
Svar fra

Børnetelefonen

Kære pige på 10 år,

Åh, det kan være så svært at finde ud af, hvordan man lige gør med den dér forelskelse! Jeg kan sagtens følge dit ’pls hjælp mig’. Jeg håber, du finder gode råd i svaret her.

Det lyder som om, du har en god ven. Det dér med, at det er klamt at have en kæreste, når man går i 4. klasse, er det noget, han lige har sagt eller er det lidt længere tid siden? Hvis det er længe siden, har han det måske ikke sådan mere? Det kan også være, han sagde det, fordi han ikke ved, at du er forelsket i ham? Måske havde han bare ikke set sig selv i de baner endnu?

Måske har du lyst til at sende nogle signaler til ham, der kan fortælle ham, at du synes, han er sød. Så kan du måske også se, om han synes, du også er sød på ’den’ måde.

Der er nogle gode råd til, hvad man kan gøre, hvis man er forelsket på vores hjemmeside, hvis du klikker HER. Du skal bare scrolle ned på siden og klikke på Sådan kan du vise, at du er interesseret.
Det kan være rart at starte med at sende små signaler. Så kan man nemlig spore sig lidt ind på, om den, man er interesseret i, gengælder interessen.

Næste skridt kan måske være at fortælle ham det direkte? Man kan godt have det sådan, at man bare ud med det. Og det er også rigtig sejt, hvis du har lyst til bare at finde ud af, om der kan være noget eller om der ikke kan. Måske har du det sådan, at hvis han ikke vil være kærester, så vil du ærligt talt gerne videre? Så står den næste forelskelse garanteret og venter på dig.

Det kan også være du lige nu må forsøge at have det ok med han ikke er klar til det der med at være kærester og så nyde, han er din bedste drengeven. Hvem ved, måske bliver han klar i 5. klasse til mere end blot at være venner?

Hvis du har brug for råd til, hvordan du kan snakke med ham om det, er du meget velkommen til at SMS’e eller ringe til os på BørneTelefonen, nummer 116 111. Du kan også skrive til os på Chatten.

Mange gange held og lykke med din ven! Sejt, du har skrevet herind og gerne vil udforske forelskelsen.

De kærligste hilsner
BørneTelefonen

Få endnu flere gode råd om Forelskelse, kærlighed og kærestesorger

Kærlighed og forelskelse kan være det bedste, men hvis dit hjerte er blevet knust, kan det også gøre rigtig ondt!

Hvordan får man en kæreste? Er du forelsket? Ved du ikke, hvordan du flirter eller scorer dit crush? Er du blevet helt vild med din bedste ven?

Måske du er midt i et break up og har kærestesorger? Eller måske du gerne vil slå op med din kæreste – men hvordan gør man det?

Det kan også være, du er jaloux på din ven, fordi han scorede hende, du var vild med. Eller måske jalousien dukker op, hvis din kæreste er sammen med sine venner.

Her på siden kan du finde svar på spørgsmålene ved bl.a. at prøve scoreguiden, kysseskolen, se videoer eller få råd om kærestesorger og forelskelse.

Ramt af kæreste sorger? Få gode råd!

Det kan gøre så forbandet ondt at have kærestesorger! Her kan du få gode råd til, hvordan du bedst kommer igennem dine kærestesorger.