Havde en flirt, men nu gider han mig ikke mere;(

Læs hele brevet
Svar fra

Børnetelefonen

Kære Pige på 13 år

Du skriver om at det er lidt svært med en dreng som du flirter med over nettet. Han har haft slettet dig på sociale medier efter at i havde skrevet sammen om nogle andre drenge, som du synes var flotte. Nu er I begyndt at chatte sammen igen. Du har brug for en forklaring på hvorfor han cuttede dig af så pludseligt, men han vil ligesom ikke snakke om det.

Jeg kan godt forstå, at du er lidt skuffet og forbeholden overfor, hvor meget han mener det med at være flirt, når I ikke kan skrive sammen om hvad der skete. Nu holder du igen med at skrive og sende ham billeder. Det er klogt. Samtidig er du måske også lidt vild med  ham? Du skriver i hvert fald, at du var knust, da han afbrød kontakten.

Jeg tænker, at du er blevet usikker på hvad han egentlig vil med jeres flirt, og måske også på om du kan stole på ham mht billeder og hvad i skriver om? Er det rigtigt?

Du skriver ikke noget om, hvor på nettet du har mødt ham eller hvor gammel din flirt er? Du skriver at du er 13 år, og kan måske godt synes at det er spændende at sende og modtage billeder – også til brug for onani, men du skal måske tænke over om det overskrider nogle af dine grænser. Om du er sikker på, at du vil dele intime billeder af dig selv?

Når man kun mødes over sociale medier, viser vi kun de dele af os selv som vi vil vise for andre – og ikke så mange sider af sig selv  som, hvis man er venner i “den virkelige verden”. Det gælder for ham og det gælder jo også for dig.

Og det er det super svære ved kun at kende andre mennesker over nettet/chats. Det kan være meget svært at vurdere, hvem de egentlig er og hvad de mener med de ting, de skriver eller gør. Måske har du mod på at læse mere om, hvordan man kan blive mere sikker på nettet og hvad der kan ske, hvis man deler intime billeder eller presses til det. Du kan læse mere på sikker chat

Når din flirt ikke vil skrive om, hvad der skete for ham, da han sletter dig,  kan du jo ikke tvinge ham eller snakke med ham på anden måde for at finde ud af, hvor I står. Det gør, at du måske må/bør trække dig lidt for at passe godt på dig selv.

Jeg tænker, at du skal overveje at holde en pause med at flirte med din ven, og se om du kan undvære ham. Du kunne måske chatte med en af de flotte fyre fra din lejr istedet? Dem har du mødt og har en lidt bedre fornemmelse for hvem er. Det kunne jo være det også kunne udvikle sig til en flirt?

Jeg håber du kan bruge mit svar, og du er altid velkommen til at ringe til BørneTelefonen 116111 og snakke med en voksen om det at færdes og flirte på nettet. Måske kunne du også få en snak med en veninde eller en voksen, som kan hjælpe dig.

Kærlig hilsen

BørneTelefonen.

Få endnu flere gode råd om Forelskelse, kærlighed og kærestesorger

Kærlighed og forelskelse kan være det bedste, men hvis dit hjerte er blevet knust, kan det også gøre rigtig ondt!

Hvordan får man en kæreste? Er du forelsket? Ved du ikke, hvordan du flirter eller scorer dit crush? Er du blevet helt vild med din bedste ven?

Måske du er midt i et break up og har kærestesorger? Eller måske du gerne vil slå op med din kæreste – men hvordan gør man det?

Det kan også være, du er jaloux på din ven, fordi han scorede hende, du var vild med. Eller måske jalousien dukker op, hvis din kæreste er sammen med sine venner.

Her på siden kan du finde svar på spørgsmålene ved bl.a. at prøve scoreguiden, kysseskolen, se videoer eller få råd om kærestesorger og forelskelse.

Ramt af kæreste sorger? Få gode råd!

Det kan gøre så forbandet ondt at have kærestesorger! Her kan du få gode råd til, hvordan du bedst kommer igennem dine kærestesorger.