Har sagt det til hende. Hvad gør jeg nu?

Læs hele brevet
Svar fra

Børnetelefonen

Hej og tak for dit brev.

Jeg kan godt forstå, at du er forvirret og ikke ved hvad du skal gøre. Det var meget modigt af dig, at sige til din veninde at du elsker hende.

Du skriver, at du stadigvæk tænker på hende. Det kan man jo ikke lade være med, når man elsker nogen, så det er helt forståeligt.

I besluttede begge to, at det ikke måtte ændre noget i jeres relation. Er det stadigvæk, sådan du har det? Hvis du føler, at tingerne er ændrede mellem jer, så må du snakke med hende om det. Måske er det svært, helt at undgå at det ændrer en smule lige her i starten. Med tiden, vil det nok blive bedre, hvis I gerne vil bevare venskabet.

Hvordan ville det være, hvis du for en tid, holder en smule afstand fra hende, så du kan få tankerne lidt på afstand? Det hjælper ofte på kærestesorg. Måske kan du fortælle hende, at du lige holder dig lidt væk, for at komme over de værste følelser. Det er okay, at have det sådan. Når det så er blevet bedre, kan I måske ses sammen igen ligesom før.

Når tankerne presser på, kan du måske finde på nogle gode ting, du kan lave, så tankerne kommer lidt væk? Være sammen med nogen venner, høre musik, se en film, spille et spil eller noget andet. Tiden skal nok hjælpe. Du kan også læse mere om kærestesorger her: https://bornetelefonen.dk/k%C3%A6restesorger-5-gode-r%C3%A5d

Jeg håber, at du har fået lidt hjælp.

De bedste hilsner, BørneTelefonen

Få endnu flere gode råd om Forelskelse, kærlighed og kærestesorger

Kærlighed og forelskelse kan være det bedste, men hvis dit hjerte er blevet knust, kan det også gøre rigtig ondt!

Hvordan får man en kæreste? Er du forelsket? Ved du ikke, hvordan du flirter eller scorer dit crush? Er du blevet helt vild med din bedste ven?

Måske du er midt i et break up og har kærestesorger? Eller måske du gerne vil slå op med din kæreste – men hvordan gør man det?

Det kan også være, du er jaloux på din ven, fordi han scorede hende, du var vild med. Eller måske jalousien dukker op, hvis din kæreste er sammen med sine venner.

Her på siden kan du finde svar på spørgsmålene ved bl.a. at prøve scoreguiden, kysseskolen, se videoer eller få råd om kærestesorger og forelskelse.

Ramt af kæreste sorger? Få gode råd!

Det kan gøre så forbandet ondt at have kærestesorger! Her kan du få gode råd til, hvordan du bedst kommer igennem dine kærestesorger.