Brev
Har jeg været utro
Hej brev kasse jeg er en dreng på 15 år
Jeg tror jeg er bi sexuelt men jeg har en pige kæreste. Men er også til drenge
Det er fordi at der er en dreng jeg synes der pæn i skolen. Og så fordi han prikkede til mig på maven så prikkede jeg igen og så prikkede han også prikkede jeg igen igen igen fordi jeg ville mærke om han havde nogle mavemuskler.
Men mit spørgsmål er.
Har jeg nu været utro overfor min kæreste
Dreng, 15 år

Svar fra
Børnetelefonen
Kære dreng på 15 år.
Tusind tak for dit brev hvor du spørger, om du har været utro. Det du beskriver er ikke et utroskab. At røre hinanden på maven for, at tjekke mavemuskler, kan for andre se ud som om det bare en en leg. Utroskab vil nok indeholde kys eller sex.
Det lyder dog som om, der er nogle ting, du skal have afklaret. Du skriver nemlig, at du måske er bi-seksuel. Så det at du synes at andre drenge er pæne, når du har en kæreste, kan jeg godt forstå, sætter tanker om utroskab igang hos dig. Når man er i puberteten som du er, er det naturligt at være nysgerrig på ens seksualitet. Man kan sagtens være tiltrukket af både piger og drenge på samme tid. Så det at du har en kæreste, men også er tiltrukket af drenge er ikke utroskab. Det vil først være utroskab, hvis du er sammen med en anden, mens du har en kæreste.
Er det mon noget du har snakket med din kæreste om? Det kan selvfølgelig godt være en svær samtale at starte. Det er ikke alle der forstår, det at man kan have følelser til begge køn. Men det er også en god idé at være ærlig, hvis man kan mærke, at følelserne for andre bliver stærkere.
Har du mon tænkt over hvad det vil sige, at være bi-seksuel og hvordan man skal gøre med de følelser der er i det? Jeg kan anbefale dig, at læse mere om det på http://lgtbungdom.dk/radgivning/ungdomstelefonen/ Her kan man læse mere om de følelser du så flot beskriver du har. Det kan måske også hjælpe dig til, at være i et forhold med din kæreste, og samtidig være afklaret over de følelser du kan have over for drenge. Det er også muligt, at ringe til dem. Og du vil være helt anonym.
At du nu er så opmærksom på hvad du føler, er en kæmpe styrke. Det kan for andre tage mange år, bare at sætte ord på og give sig selv lov til, at mærke følelser til begge køn. Husk, du har ret til at være den du er. Og du har ret til at have den seksualitet du har.
Mange hilsner fra Brevkassen.
Har du spørgsmål til sex eller den første gang?
Den første gang kan for nogen være en stor ting. Og mange har allerede en forestilling om, hvordan det bliver. Derfor kan nogle opleve at blive nervøse, fordi de gerne vil have en god oplevelse. Men det betyder også, at det kan blive svært at slappe helt af. Nervøsiteten kan fx gøre det svære for drenge at få en stiv pik, og for pigerne at blive våde. Det bedste råd er derfor at tage det helt stille og roligt, og tale sammen om det.
Det er helt almindeligt at blive nervøs eller usikker omkring sin første gang. Måske du er usikker på, om du kan finde ud af det? Om du vil kunne lide det? Hvornår du er klar? Eller om du ser ”rigtig” ud?
Der findes ikke nogen rigtig eller forkert måde at se ud på. Kroppe og kønsdele ser forskellige ud. Læs mere her, og få flere gode råd til sex og den første gang!
Quiz om sex, seksualitet og krop
Kender du til myterne?