har fået en kæreste jeg har møt over snap og vi vil begge gerne mødes.

Læs hele brevet
Svar fra

Børnetelefonen

Kære pige på 12 år,

Det lyder rigtig dejligt at du har fået en kæreste og jeg kan godt forstå, at du har lyst til at møde ham i virkeligheden.

Det virker til du allerede har gjort dig nogle overvejelser ift. hvad der er bedst, når man ikke kender hinanden og det med at tage en ven/veninde med, lyder ikke helt tosset. På den måde kan du i hvert fald bedre føle dig tryg, tænker jeg. Selvom du har fået billeder af din kæreste, er folk på internettet nemlig ikke altid dem, de giver sig ud for og derfor er det godt at tage sine forholdsregler.

Jeg vil anbefale dig, at I derudover mødes et offentligt sted og i dagtimerne. Hvis du har mod på at fortælle det til dine forældre, vil jeg også anbefale dig det inden mødet. Hvis du ikke har mod på at sige det til dine forældre, håber jeg du vil fortælle det til en anden veninde – jo flere der ved det, desto bedre når nu du ikke kender ham i virkeligheden.

Jeg kan ikke lade være med at tænke på, at du må passe på dig selv ift. de nøgenbilleder, du fortæller om. Det lyder til, at du er tryg ved at sende dem, men bare hav i baghovedet at forhold også nogle gange går i stykker og der kan det pludselig være mindre rart at ens eks har nøgenbilleder af en selv. Bare en tanke!

Tak for dit brev og rigtig god vind med mødet.

De bedste hilsner fra BørneTelefonen

Få endnu flere gode råd om Forelskelse, kærlighed og kærestesorger

Kærlighed og forelskelse kan være det bedste, men hvis dit hjerte er blevet knust, kan det også gøre rigtig ondt!

Hvordan får man en kæreste? Er du forelsket? Ved du ikke, hvordan du flirter eller scorer dit crush? Er du blevet helt vild med din bedste ven?

Måske du er midt i et break up og har kærestesorger? Eller måske du gerne vil slå op med din kæreste – men hvordan gør man det?

Det kan også være, du er jaloux på din ven, fordi han scorede hende, du var vild med. Eller måske jalousien dukker op, hvis din kæreste er sammen med sine venner.

Her på siden kan du finde svar på spørgsmålene ved bl.a. at prøve scoreguiden, kysseskolen, se videoer eller få råd om kærestesorger og forelskelse.

Ramt af kæreste sorger? Få gode råd!

Det kan gøre så forbandet ondt at have kærestesorger! Her kan du få gode råd til, hvordan du bedst kommer igennem dine kærestesorger.