har brug for råd til forelskelse!!!

Hej

har et ret stort problem som jeg gerne vil have hjælp til og som jeg bare har brug for at komme ud med

Der er den her fyr som jeg har været forelsket i, i en evighed, men han er en af mine rigtige gode venner og jeg ved at han ikke vil være mere end venner.

Jeg har kun fortalt det til en af mine veninder som er en af mine tætteste. Hun ved godt at jeg er forelsket i ham og at jeg bliver rigtig ked af det når han er sammen med andre piger og sådan noget.

Drengen som jeg godt kan lide er dsv. Lidt af en fuckboy og har datet rigtig mange piger og er begyndt at blive ret seksuel med piger.

I vores klasse har folk ikke sex endu, da vi kun er 13 de fleste af os, men drengene kan godt finde på at humpe og give fingeren til de piger der godt vil.

Her er min rigtige gode veninde en af de piger, og hun har gjordt det ret meget med ham som jeg er forelsket i.

Hun afvise ham altid når jeg er der men jeg ved at når jeg ikke er der er hun ligeglad og gør alt muligt med ham. Hun ved også at jeg bliver rigtig ked af det når han gør det med andre piger, men alligevel skriver hun med ham hele tiden og gør det med ham.

Ved ikke hvad jeg skal gøre og har prøvet at skrive til hende at jeg gerne vil snakke med hende imorgen men hun har set min besked og ikke svaret?

Ved også at hun har spurgt ham om hvad han skal imorgen og ved virkelig ikke hvad jeg skal gøre..

De har også været sammen et par gange fordi de skulle holde et foredrag sammen (der var også en anden pige med) men ved at de lå sammen og at han gav hende fingeren og at de var sammen efter at pigen var gået. Så de var sammen alene og der ved jeg ikke hvad der skete.

Det gør mig dsv. rigtig ked af det så har i nogle råd?

Pige, 13 år
Svar fra

Børnetelefonen

Kære pige på 13 år.

Det lyder som om du skal have en alvorlig snak med den pige, som du siger er din tætteste veninde. Fortæl hende, hvad du har hørt om hende, og ham du er forelsket i. Og spørg hende måske, hvordan hun tror, at du har det med det.

Sådan lige umiddelbart  tænker jeg, at hun ikke er en særlig god veninde. Hvis hun ved, at det vil såre dig, at hun er sammen med ham, så vælger hun jo, at det ikke betyder så meget, hvad du føler. Hvis det er sådan det er, så må du finde ud af, om du kan have hende som bedste veninde. Men måske er hun ikke helt klar over, hvor meget det betyder for dig. Du siger jo samtidig, at han ikke vil andet end at være ven med dig. Hvordan mon du ved det? Har du snakket med ham om det? Eller er det noget du kan mærke? Og mon din veninde tænker, at du har opgivet håbet om at blive kærester med ham, og derfor kan det være ok, hun er sammen med ham? Måske hun også har følelser for ham?

Alt det kan du kun finde ud af ved at snakke med hende om det. Måske har hun dårlig samvittighed, og derfor svarer hun ikke på din besked om, at I må snakke sammen. Så må du tage fat i hende, næste gang du ser hende og insistere på, at I skal snakke.

Når du beskriver drengen, som du er forelsket i, så lyder det som om han er godt i gang med at afprøve sin seksualitet. Du kalder ham en fuckboy, og det lyder ikke som om du meget gerne gerne vil være en del af det? Har du tænkt over, at han måske ikke vil lave de ting med dig, netop fordi I er rigtig gode venner. Det KAN være svært at bevare et tæt venskab, når man har været sammen seksuelt. Måske passer han på jeres venskab, så det kan vare ved, og måske betyder det mere for ham end at være sammen med dig seksuelt?

Men først og fremmest må du have en snak med din veninde, så I kan få redet trådene ud. Du er altid velkommen til at ringe på 116 111 til Børnetelefonen. Her kunne du måske snakke mere grundigt med en anden voksen om din kommende snak med din veninde.

Mange kærlige hilsner fra Børnetelefonen.

Få endnu flere gode råd om Forelskelse, kærlighed og kærestesorger

Kærlighed og forelskelse kan være det bedste, men hvis dit hjerte er blevet knust, kan det også gøre rigtig ondt!

Hvordan får man en kæreste? Er du forelsket? Ved du ikke, hvordan du flirter eller scorer dit crush? Er du blevet helt vild med din bedste ven?

Måske du er midt i et break up og har kærestesorger? Eller måske du gerne vil slå op med din kæreste – men hvordan gør man det?

Det kan også være, du er jaloux på din ven, fordi han scorede hende, du var vild med. Eller måske jalousien dukker op, hvis din kæreste er sammen med sine venner.

Her på siden kan du finde svar på spørgsmålene ved bl.a. at prøve scoreguiden, kysseskolen, se videoer eller få råd om kærestesorger og forelskelse.

Ramt af kæreste sorger? Få gode råd!

Det kan gøre så forbandet ondt at have kærestesorger! Her kan du få gode råd til, hvordan du bedst kommer igennem dine kærestesorger.