Handjob

Hej BørneTelefonen

For nogle dage siden var min kæreste og jeg sammen hjemme ved mig og pludselig begynder hun at give mig et handjob, det hele var meget rart men hun kunne ikke få mig til at komme, er det unormalt hos unge at de ikk kommer ved deres første handjob eller?

Dreng
Svar fra

Børnetelefonen

Kære dreng,

Tusind tak for dit brev. Hvor er det bare godt, at du har en sød kæreste, som jeg får en fornemmelse af, at du har det godt med. Du spørger meget konkret om, det er unormalt hos unge, at de ikke kommer ved deres første handjob. Svaret er, at det faktisk er helt normalt. Og det behøver ikke kun at være det første – det kan også være det andet, det tiende eller tyvende. Det er meget individuelt hvor ofte, at det sker for den enkelte.

Jeg får et indtryk af, at det her med at introducere noget seksuelt i jeres forhold er en relativ ny ting – er det rigtigt forstået? Det er dejligt, at I så glade for hinanden og føler jer så trygge ved hinanden, at I har lyst til det. Nogle gange kan man lige skulle vænne sig til hinanden i den situation også. Så hvis det kom lidt bag på dig, at hun gav dig det her handjob, så kan hele den situation også have været medvirkende til, at du måske ikke kunne slappe helt af og bare give dig hen til det. Kan du mon følge mig?

Under alle omstændigheder så skal du vide, at du har ingen ting at frygte – jeg er helt sikker på, at det nok skal komme, hvis I bare tager det stille og roligt og langsomt prøver jer frem. Det værste, som man kan gøre, er at bekymre sig rigtig om det, for så er det også sværere at slappe af og nyde det.

Jeg håber, at mine tanker omkring din situation kan berolige dig lidt. Der absolut intet unormalt i det. Du skal vide, at hvis du har brug for at snakke mere omkring det hele, så er du altid velkommen til at ringe til os på BørneTelefonen på 116 111 eller kontakte os via chatten eller SMS.

Mange hilsner
BørneTelefonen

Har du spørgsmål til sex eller den første gang?

Den første gang kan for nogen være en stor ting. Og mange har allerede en forestilling om, hvordan det bliver. Derfor kan nogle opleve at blive nervøse, fordi de gerne vil have en god oplevelse. Men det betyder også, at det kan blive svært at slappe helt af. Nervøsiteten kan fx gøre det svære for drenge at få en stiv pik, og for pigerne at blive våde. Det bedste råd er derfor at tage det helt stille og roligt, og tale sammen om det.

Det er helt almindeligt at blive nervøs eller usikker omkring sin første gang. Måske du er usikker på, om du kan finde ud af det? Om du vil kunne lide det? Hvornår du er klar? Eller om du ser ”rigtig” ud?

Der findes ikke nogen rigtig eller forkert måde at se ud på. Kroppe og kønsdele ser forskellige ud. Læs mere her, og få flere gode råd til sex og den første gang!

Quiz om sex, seksualitet og krop

Kender du til myterne?