Brev
Handjob
Hej BørneTelefonen
For nogle dage siden var min kæreste og jeg sammen hjemme ved mig og pludselig begynder hun at give mig et handjob, det hele var meget rart men hun kunne ikke få mig til at komme, er det unormalt hos unge at de ikk kommer ved deres første handjob eller?
Dreng

Svar fra
Børnetelefonen
Kære dreng,
Tusind tak for dit brev. Hvor er det bare godt, at du har en sød kæreste, som jeg får en fornemmelse af, at du har det godt med. Du spørger meget konkret om, det er unormalt hos unge, at de ikke kommer ved deres første handjob. Svaret er, at det faktisk er helt normalt. Og det behøver ikke kun at være det første – det kan også være det andet, det tiende eller tyvende. Det er meget individuelt hvor ofte, at det sker for den enkelte.
Jeg får et indtryk af, at det her med at introducere noget seksuelt i jeres forhold er en relativ ny ting – er det rigtigt forstået? Det er dejligt, at I så glade for hinanden og føler jer så trygge ved hinanden, at I har lyst til det. Nogle gange kan man lige skulle vænne sig til hinanden i den situation også. Så hvis det kom lidt bag på dig, at hun gav dig det her handjob, så kan hele den situation også have været medvirkende til, at du måske ikke kunne slappe helt af og bare give dig hen til det. Kan du mon følge mig?
Under alle omstændigheder så skal du vide, at du har ingen ting at frygte – jeg er helt sikker på, at det nok skal komme, hvis I bare tager det stille og roligt og langsomt prøver jer frem. Det værste, som man kan gøre, er at bekymre sig rigtig om det, for så er det også sværere at slappe af og nyde det.
Jeg håber, at mine tanker omkring din situation kan berolige dig lidt. Der absolut intet unormalt i det. Du skal vide, at hvis du har brug for at snakke mere omkring det hele, så er du altid velkommen til at ringe til os på BørneTelefonen på 116 111 eller kontakte os via chatten eller SMS.
Mange hilsner
BørneTelefonen