Han vælger hans venner frem for mig:/

Læs hele brevet
Svar fra

Børnetelefonen

Hej kære pige.

Det er dejligt, at du har fundet en kæreste, som du virkelig er glad for og ønsker at tilbringe dine weekender sammen med. Det er skønt at være i et forhold – men det kan også være udfordrende, bl.a. hvis man er i et langdistance-forhold.

Udover alle de dejlige følelser som ens kæreste kan give en – så kan man også opleve følelser af savn, svigt og bange for at blive forladt.

Jeg kan godt forstå at det gør dig skidt tilpas, når han ønsker at tilbringe den kommende weekend hver for sig. For nu har du jo savnet ham i en hel uge. Men jeg tænker, at hans valg om at bruge den kommende weekend på hans venner ikke behøver at betyde, at han har glemt dig eller ikke prioriterer tid sammen med dig. Som han selv siger er årsagen måske nærmere, at han også har brug for at se sine venner. Man laver jo ofte andre ting med sine venner i weekenderne end man gør, hvis man ser dem i hverdagene. Og det er jo ikke sikkert, at han kan overskue at ses med sine venner i hverdagene. Nu har han set dig de sidste mange weekender og føler måske at han har ”forsømt” sine venner lidt. Hvem ved…

Jeg ved at det kan være svært at fokusere på det positive. Men oftest kan man have en tendens til straks at tage alt til os som et ”personligt angreb”. Jeg tænker, at din kæreste ikke ser situationen på samme måde som du. Hvis du for eksempel i stedet for fokuserer på hvor meget at han må elske dig siden at jeres forhold stadig holder trods distance, så vil det måske hjælpe dig lidt. Tænk på at det kan være en mulighed for at du også kan lave noget hyggeligt sammen med din familie i den kommende weekend, kan holde film-aften med dine veninder til langt ud på natten, lagt ansigtsmaske, set en masse af dine ynglings serier og andre ting.

Selvom du måske ser dine veninder i hverdagene og hellere vil bruge dine weekender på din kæreste – så er det måske også vigtigt for dine veninder, at de føler at du rent faktisk også prioriterer dem engang imellem.

Det kan give dig en masse positiv energi at se dine veninder eller familie. Du kan jo også bruge dem til at snakke med omkring dit langdistance-forhold og hvor udfordrende at det kan være for dig/jer. Når man deler sine tanker og følelser med sine veninder – kan man bagefter føle sig lettet og bedre tilpas. Og så kan man derefter være en gladere person overfor sin kæreste – eksempelvis i weekenden efter, hvor i garanteret får et dejligt gensyn med hinanden.

Derudover synes at jeg det er fint hvis du fortæller din kæreste, at du vil savne ham meget og have det lidt svært i kommende weekend. Men at du accepterer hans valg og behov. Det vil han sikkert blive glad for. Måske kan I så ringe eller facetime sammen.

Hvis i lærer hinandens venner at kende – kan i jo i nogle weekender også ses alle sammen. Sådan at du er med til at hygge med hans venner og hvis de har kærester, så I også lærer dem at kende. Middage eller fælles byture kan virkelig være rigtig hyggelige.

Jeg er håber på at du og din kæreste nok skal klare det sammen.

Kærlig hilesen

BørneTelefonen.

Få endnu flere gode råd om Forelskelse, kærlighed og kærestesorger

Kærlighed og forelskelse kan være det bedste, men hvis dit hjerte er blevet knust, kan det også gøre rigtig ondt!

Hvordan får man en kæreste? Er du forelsket? Ved du ikke, hvordan du flirter eller scorer dit crush? Er du blevet helt vild med din bedste ven?

Måske du er midt i et break up og har kærestesorger? Eller måske du gerne vil slå op med din kæreste – men hvordan gør man det?

Det kan også være, du er jaloux på din ven, fordi han scorede hende, du var vild med. Eller måske jalousien dukker op, hvis din kæreste er sammen med sine venner.

Her på siden kan du finde svar på spørgsmålene ved bl.a. at prøve scoreguiden, kysseskolen, se videoer eller få råd om kærestesorger og forelskelse.

Ramt af kæreste sorger? Få gode råd!

Det kan gøre så forbandet ondt at have kærestesorger! Her kan du få gode råd til, hvordan du bedst kommer igennem dine kærestesorger.