Brev
Han tager på mig
Jeg er en pige på 13 år og i min klasse er der en dreng der tit tager mig på røven
men jeg ved ikke om han kan lide mig, der er mange der siger at han kan lide mig
men jeg er i tvivl fordi at han mest visser interesse for mig når jeg har stramme bukser på og det er også der at han tager på mig.
Jeg håber i vil hjælpe mig
Pige, 13 år

Svar fra
Børnetelefonen
Kære pige, 13 år.
Jeg forstår godt, at det kan være svært at finde ud af, om ham drengen fra din kæreste måske kan lide dig. Det kan hverken du eller andre vide – men kun gætte på.
Mit gæt er, at han søger din kontakt. Om det er som ven eller, fordi han ønsker mere end venskab, kan du kun blive klogere på ved at spørge ham.
Det bedste ville være, hvis I to kunne snakke eller måske skrive sammen, så det ikke kun er, når du har stramme bukser på, at I har kontakt. Kunne I på den måde begynde med at lære hinanden bedre at kende – først og fremmest som venner?
Du kan spørge ind til, hvad han laver i sin fritid, om lektier og andet. Du kan nemmere vurdere om han har interesse i DIG og ikke kun din numse, hvis du prøver at skrive/snakke til ham.
Forsøg at lytte til dig selv, og hvad du har lyst til. Føler du dig tilpas med at han tager på din numse? Hvis ikke – er det vigtigt for mig at fortælle dig, at det er helt okay at sige fra over for den slags.
Så kan du fx sige: “Jeg kan ikke lide, når du rører ved min numse, så vær sød at lade være.” Eller: “Jeg vil gerne tale med dig, men vær sød ikke at røre ved mig.” Hvis det er svært at få sagt fra, så kan du øve dig på det derhjemme, så du er mere klar til at sige noget næste gang, han tager på dig.
Det er din krop, og det er dig der bestemmer, hvem der må røre ved dig.
Men det kan måske også være, at du bliver glad når han gør det? Måske du kan tænke lidt over, hvad du føler, når han søger din kontakt. Bliver du glad og tænker du måske på ham nogle gange?
Hvis du har brug for flere gode råd eller vejledning kan du altid chatte eller sms’e med en af vores rådgivere på BørneTelefonen via dette link. Vi snakker nemlig ofte med andre unge, som også søger at blive klogere på modsatte køn.
Jeg håber at du allerede nu ved hvad du kan gøre for at blive en smule klogere på drengen.
De bedste hilsner fra BørneTelefonen.