Han kaldte mig for luder

Kære brevkassen

Jeg er en ung pige, der har har en kæreste som bor i udelandet. Vi har været sammen i 1 år. Men aldrig har vi rørt hinanden eller været tætte på hinanden.

Jeg ser ham kun når jeg rejser til udelandet. Efter jeg kom hjem fra rejsen begyndte vi at snakke og skrive sammen. Vores forhold i starten var helt fantastisk og perfekt, vi skændtes aldrig. Men efter nogle måneder begyndte vi at skændes meget over nogle rigtig dumme ting, han har løjet over for mig over nogle ting fordi han mener at hvis han sagde det så ville jeg blive sur og ked af det.

Men jeg er typen der har gjort sindsyg meget for ham og for at kunne være sammen med ham, har været dum over for mine forældre kun for at være sammen med ham, så for et stykke tid siden spurgte jeg ham om han ville gøre de ting jeg har gjort for ham og han gav mig ikke et svar fordi han ikke kunne. Jeg sagde til ham at han er verden mest bangebuks og idiot, og at han ikke er mand nok til at få ham.

Så sagde han til mig hvis du dømmer mig sådan så er der noget jeg vil sige og jeg dømmer dig til at “du er den største LUDER jeg kender” han kaldte mig luder to gange, sagde jeg var en kælling,lort jeg skulle skride herfra og aldrig komme tilbage. Og efter det så skrev undskyld til mig.

(Der gik en dag, men det var kun fordi jeg startede med at skrive til ham hvordan han kunne sige sådan) han har aldrig nogensinde kaldt mig en luder eller kælling og vores forhold er ikke bygget op på den måde. Bare at kalde mig lort eller andet er virkelig stort. Så det at han kalder mig luder. Gjorde virkelig ondt jeg kan ikke stole på ham.

Hvis vi bliver gift en dag og han kalder mig det igen så ved jeg ikke om jeg kan være sammen med ham. Han sagde at han aldrig vil kalde mig grimme ting. Men det gjorde han også ordet *Luder* jeg føler ikke at jeg kan tilgive ham for det aldrig.

-mit spørgsmål er mente han det? Han skrev det nemligt, han kunne ligeså godt ladevær og tænke før han sendte det man han skrev det og endda to gange. Han sagde jeg skulle skride fra hans liv. Og alt det jeg har gjort for ham, betød intet.

Jeg er virkelig forvirret, mente han det da han kaldte mig luder??? Jeg ved at når en fyr kalder en pige luder så er det fordi han mener det. Og inderstinde føler jeg han mente men har bare brug for hjælp ligenu

For jeg føler mig trådt på og at han kalder mig luder er virkelig ikke fair.

-Hilsen den forvirret.

18 år
Svar fra

Børnetelefonen

Kære pige på 18 år

Mange tak for dit brev. Det er forskelligt, hvor vores grænser går. Men vi har alle grænser. Og når man kan mærke, at andre overskrider dem, så er det vigtigt at være opmærksom. Ganske som du er det.

Dit brev tyder på, at luder er et grænseoverskridende ord for dig. Du spørger om din kæreste mente det. Det kan jeg ikke svare på. Den eneste der kan svare på det, er ham. Derfor synes jeg din kæreste og dig bør tale sammen om hvordan I taler med hinanden, hvilke ord I bruger og hvordan I føler det, når den anden siger noget sårende.

Det lyder som om, at I kommer til at gøre hinanden meget kede af det og frustrerede, når I bliver uvenner. Og det kan godt blive en "usund" vane, for det gør ondt og det kan sætte sig fast i ens hjerte og tanker.

Jeg tænker, at I bør være opmærksomme på, hvordan I taler til din hinanden. Han har måske ikke brudt sig om at blive kaldt verden mest bangebuks, idiot, og at han ikke er mand nok - ligesom, at han heller ikke skal kalde dig luder osv. I er begge kommet til at bruge nogle sårende ord overfor hinanden. Og jeg tror disse ord, er med til at gøre situationen værre.

Nogle gange ligger der usikkerhed, jalousi, frygt for at miste eller noget andet bag de grimme ord, som man kan komme til at sige. Prøv at se, om I ikke kan tale sammen om, hvad der mon i virkeligheden ligger bag jeres skænderier, uden at kalde hinanden sårende ting.

Hvis skænderierne bliver ved at fylde og forholdet også går udover din relation til dine forældre, så synes jeg det er vigtigt, at du er opmærksom og spørger dig selv, om det er sådan et forhold, du gerne vil have.

Jeg ønsker dig alt det bedste.

Venlige hilsner BørneTelefonen

Få endnu flere gode råd om Forelskelse, kærlighed og kærestesorger

Kærlighed og forelskelse kan være det bedste, men hvis dit hjerte er blevet knust, kan det også gøre rigtig ondt!

Hvordan får man en kæreste? Er du forelsket? Ved du ikke, hvordan du flirter eller scorer dit crush? Er du blevet helt vild med din bedste ven?

Måske du er midt i et break up og har kærestesorger? Eller måske du gerne vil slå op med din kæreste – men hvordan gør man det?

Det kan også være, du er jaloux på din ven, fordi han scorede hende, du var vild med. Eller måske jalousien dukker op, hvis din kæreste er sammen med sine venner.

Her på siden kan du finde svar på spørgsmålene ved bl.a. at prøve scoreguiden, kysseskolen, se videoer eller få råd om kærestesorger og forelskelse.

Ramt af kæreste sorger? Få gode råd!

Det kan gøre så forbandet ondt at have kærestesorger! Her kan du få gode råd til, hvordan du bedst kommer igennem dine kærestesorger.