Han kaldte mig for luder

Læs hele brevet
Svar fra

Børnetelefonen

Kære pige på 18 år

Mange tak for dit brev. Det er forskelligt, hvor vores grænser går. Men vi har alle grænser. Og når man kan mærke, at andre overskrider dem, så er det vigtigt at være opmærksom. Ganske som du er det.

Dit brev tyder på, at luder er et grænseoverskridende ord for dig. Du spørger om din kæreste mente det. Det kan jeg ikke svare på. Den eneste der kan svare på det, er ham. Derfor synes jeg din kæreste og dig bør tale sammen om hvordan I taler med hinanden, hvilke ord I bruger og hvordan I føler det, når den anden siger noget sårende.

Det lyder som om, at I kommer til at gøre hinanden meget kede af det og frustrerede, når I bliver uvenner. Og det kan godt blive en "usund" vane, for det gør ondt og det kan sætte sig fast i ens hjerte og tanker.

Jeg tænker, at I bør være opmærksomme på, hvordan I taler til din hinanden. Han har måske ikke brudt sig om at blive kaldt verden mest bangebuks, idiot, og at han ikke er mand nok - ligesom, at han heller ikke skal kalde dig luder osv. I er begge kommet til at bruge nogle sårende ord overfor hinanden. Og jeg tror disse ord, er med til at gøre situationen værre.

Nogle gange ligger der usikkerhed, jalousi, frygt for at miste eller noget andet bag de grimme ord, som man kan komme til at sige. Prøv at se, om I ikke kan tale sammen om, hvad der mon i virkeligheden ligger bag jeres skænderier, uden at kalde hinanden sårende ting.

Hvis skænderierne bliver ved at fylde og forholdet også går udover din relation til dine forældre, så synes jeg det er vigtigt, at du er opmærksom og spørger dig selv, om det er sådan et forhold, du gerne vil have.

Jeg ønsker dig alt det bedste.

Venlige hilsner BørneTelefonen

Få endnu flere gode råd om Forelskelse, kærlighed og kærestesorger

Kærlighed og forelskelse kan være det bedste, men hvis dit hjerte er blevet knust, kan det også gøre rigtig ondt!

Hvordan får man en kæreste? Er du forelsket? Ved du ikke, hvordan du flirter eller scorer dit crush? Er du blevet helt vild med din bedste ven?

Måske du er midt i et break up og har kærestesorger? Eller måske du gerne vil slå op med din kæreste – men hvordan gør man det?

Det kan også være, du er jaloux på din ven, fordi han scorede hende, du var vild med. Eller måske jalousien dukker op, hvis din kæreste er sammen med sine venner.

Her på siden kan du finde svar på spørgsmålene ved bl.a. at prøve scoreguiden, kysseskolen, se videoer eller få råd om kærestesorger og forelskelse.

Ramt af kæreste sorger? Få gode råd!

Det kan gøre så forbandet ondt at have kærestesorger! Her kan du få gode råd til, hvordan du bedst kommer igennem dine kærestesorger.