Han hjemsøger mine tanker

Læs hele brevet
Svar fra

Børnetelefonen

Kære Pige på 16 år.

Mange tak for dit brev. Lige så skøn kærlighed kan føles, lige så ondt kan den også gøre, og det lyder som om, at han virkelig har såret dig ved at være dig utro. Jeg kan godt forstå, at du blev ked af det og ja vred.

Du skriver, at du slog op med ham, da dine venner fortalte dig, at du skulle gøre det. Jeg er helt sikker på, at dine venner sagde det fordi, de bare rigtig gerne ville hjælpe. Det er nok også fordi, de syntes, at du fortjener en kæreste, som gør dig glad. Jeg synes, det er flot, du har vist ham, du ikke vil finde dig i, at han er dig utro. Men jeg kommer også til at tænke på, om du mon selv var klar til at slå op med ham? Måske er det noget du kan tænke over. Altså om du stadig tænker på ham fordi, du er vred? Eller om du faktisk gerne ville have beholdt ham som kæreste, selvom han havde gjort dig ked af det? Jeg tænker, at det er vigtigt, at du lytter til, hvad du gerne selv vil, og ikke alene hvad andre synes, du skal gøre.

Lige meget hvad lyder det i hvert fald som om, at der er en masse, som du er brændt inde med. Måske kan det hjælpe dig at skrive det ned. Det kan nogle gange give følelsen af, at man får ryddet op i sine tanker og følelser. Så kan du jo eventuelt vælge, om du vil sende det til ham eller mødes med ham og vise ham det. Du kan også spørge ham, om han har lyst til at mødes fordi, der er nogle ting, som du gerne vil sige til ham.

Måske kan du også snakke med nogle af dine venner, dine forældre eller andre, som du stoler på. Så kan du få sat ord på dine tanker og følelser overfor dem. Måske kan de sige nogle ting, som kan hjælpe dig. På de tidspunkter hvor du føler meget vrede, kan du lave noget fysisk aktivt som for eksempel at løbe, danse, cykle eller noget lignende. Det hjælper for nogen.

Kærestesorg er smertefuldt og noget de fleste af os prøver i livet. Det kan føles som om man ikke kan komme videre. Men vær tålmodig, det tager tid og giv dig selv plads til også at hygge dig med dine venner og gør noget som gør dig glad. Pludselig en dag, vil du igen være parat til at åbne dit hjerte for en sød fyr.

Jeg håber, at du kan bruge nogle af mine råd, og har mod på at følge dem, så du få afløb for alle de svære følelser.

De varmeste hilsner fra BørneTelefonen

Få endnu flere gode råd om Forelskelse, kærlighed og kærestesorger

Kærlighed og forelskelse kan være det bedste, men hvis dit hjerte er blevet knust, kan det også gøre rigtig ondt!

Hvordan får man en kæreste? Er du forelsket? Ved du ikke, hvordan du flirter eller scorer dit crush? Er du blevet helt vild med din bedste ven?

Måske du er midt i et break up og har kærestesorger? Eller måske du gerne vil slå op med din kæreste – men hvordan gør man det?

Det kan også være, du er jaloux på din ven, fordi han scorede hende, du var vild med. Eller måske jalousien dukker op, hvis din kæreste er sammen med sine venner.

Her på siden kan du finde svar på spørgsmålene ved bl.a. at prøve scoreguiden, kysseskolen, se videoer eller få råd om kærestesorger og forelskelse.

Ramt af kæreste sorger? Få gode råd!

Det kan gøre så forbandet ondt at have kærestesorger! Her kan du få gode råd til, hvordan du bedst kommer igennem dine kærestesorger.