Brev
Han har en kæreste
Hejsa
Jeg har en kæmpe crush på en fra 7. (Går selv i 6.) men fra nogle par dage siden fandt jeg ud af at han havde en kæreste. Jeg har hans snap og han laver sådan noget spg halløj på hans ms, der er mange der spørg om hans kæreste og han er os ret tit sammen med hende. Jeg har tænkt på at lade være med at se hans ms men kan ikke lade vær med at se den.
Sidder faktisk og græder nogle gange i min seng.
Hvad gør jeg
Pige, 13 år

Svar fra
Børnetelefonen
Kære pige på 13
Det kan være rigtig svært at se ens crush sammen med en anden. Jeg kan sagtens forstå, at du bliver ked af det nogen gange.
Når man har et crush på nogen, så har man tit mange følelser for personen. Derfor kan det være svært, hvis man skal se ens crush sammen med en anden.
Det “farlige” ved sociale medier og fx ms, som du beskriver er, at man næsten ikke kan lade være at følge med. Man bliver så nysgerrig, at man ikke kan få sig selv til IKKE at kigge. Kender du mon den følelse? Derfor bliver man hele tiden konfronteret med alt det, man måske helst vil undgå, og som gør en ked af det.
Selvom det er svært, så kan du måske prøve at slette ham fra snapchat? Du kan også aftale med dig selv, at du vil prøve i en uge ikke at se hans ms. Måske vil du opleve, at du får det bedre og bliver mere glad.
Noget andet som kan hjælpe er at flytte sit fokus over på noget andet. Går du måske til en sport, musik eller i en fritidsklub? Nogen gange hjælper det at møde nye mennesker og tænke på noget andet end sit crush.
Det kan også være rigtig godt at tale med nogen om det. Måske har du en god veninde, en forældre, eller en lærer som du føler dig tryg ved? Det kan være rart at høre andres oplevelser. Måske er du endda ikke den eneste, som har stået i sådan en situation før.
Hvis du har brug for flere råd eller vejledning, så er du velkommen til at ringe eller chatte med os på 111116.
Kærlig hilsen BørneTelefonen.