Brev
Han har en kæreste!
Hej BB.
Jeg er en pige på 14 år som ligesom de fleste andre er forelsket.. Desværre er det lidt uheldigt at drengen jeg er forelsket i allerede har en kæreste, og ikke nok med det er han min bedste ven-.-. Vi skrive sammen hver dag og han skriver flere gange at han bedre kan lide mig end hans kæreste..
Det er lidt svært, for hver gang jeg ser dem kysse, holde i hånden, kramme eller lignende. Bliver jeg SÅ jaloux!:i -Hvad skal jeg gøre? Knuss
Pige, 14 år

Svar fra
Børnetelefonen
Kære pige på 14 år
Åhh ja det kan jeg godt se, det er jo ikke helt nemt.
Du skriver, at ham drengen er din bedste ven, men hvad med hans kæreste, er hun din veninde? Hvis hun nu er din veninde, og du ligesom prøver at snuppe hendes kæreste, kan du jo risikere, at hun bliver så sur og ked af det, at hun ikke længere vil lære din veninde… Men hvis hun nu ikke er din veninde, så synes jeg da, at du skal se, om du ikke tør tage chancen og fortælle ham, hvordan du føler…
Du kan jo spørge ham, hvorfor han er kærester med sin kæreste, hvis han siger at han faktisk bedre kan li’ dig…?
Måske har du lyst til at læse lidt mere om forelskelse og de svære følelser her i vores Tema om forelskelse >>
De bedste hilsner
BørneBrevkassen
Få endnu flere gode råd om Forelskelse, kærlighed og kærestesorger
Kærlighed og forelskelse kan være det bedste, men hvis dit hjerte er blevet knust, kan det også gøre rigtig ondt!
Hvordan får man en kæreste? Er du forelsket? Ved du ikke, hvordan du flirter eller scorer dit crush? Er du blevet helt vild med din bedste ven?
Måske du er midt i et break up og har kærestesorger? Eller måske du gerne vil slå op med din kæreste – men hvordan gør man det?
Det kan også være, du er jaloux på din ven, fordi han scorede hende, du var vild med. Eller måske jalousien dukker op, hvis din kæreste er sammen med sine venner.
Her på siden kan du finde svar på spørgsmålene ved bl.a. at prøve scoreguiden, kysseskolen, se videoer eller få råd om kærestesorger og forelskelse.
Ramt af kæreste sorger? Få gode råd!
Det kan gøre så forbandet ondt at have kærestesorger! Her kan du få gode råd til, hvordan du bedst kommer igennem dine kærestesorger.