Han er så forvirrende!!!!

Læs hele brevet
Svar fra

Børnetelefonen

Hej pige 14 år

Tak for dit brev.

Jeg kan godt forstå, at du er forvirret over hans svar, for det giver dig jo ikke et klart svar på, om han vil ses igen.

I det du skriver om jeres kontakt giver ordet “streak” ikke mening, for han har jo ikke svaret på dit spørgsmål.

Men jeg synes, det er sejt, at du har prøvet at få et svar ud af ham, og i det hele taget har skrevet til ham. Det er ikke alle på din alder og i den situation, der ville have modet til det.

Jeg tænker, du skal gøre op med dig selv, om du vil droppe ham, eller om du ikke er i stand til at glemme ham. Så må du gøre en indsats, hvor du afkræver ham et svar på, om han vil være sammen eller ej.

Når jeg læser dit brev, kan jeg godt se, at det var mega ærgerligt, at den pige lige skulle spørge ind til den anden dreng, mens han (ham brevet handler om) hørte det.

Hvis du nu var ham, tænker du så ikke, at han blev ked af det? At han måske misforstod det, og fik den opfattelse, at du havde noget kørende med flere? Hvis han blev ked af det, så viser det jo, at han gerne ville noget mere med dig. Derfor var det super godt, at du skrev til ham. Det er sejt gjort og viser, at du har følelser for ham.

Hans reaktion med at læse dine beskeder,  men ikke svare, kunne tyde på, at han var såret og ked af det. Det er ikke din skyld, han er selv ansvarlig for sine egne følelser. Han kunne jo havde spurgt dig, men måske var det bare svært for ham at vise dig sine følelser.

Jeg skriver dette, for det kunne være derfor, at han reagerer som han gør.

Jeg tænker, at han måske stadig tænker på dig, ellers ville han vel bare skrive til dig, at han ikke var interesseret, og du skulle stoppe med at skrive til ham. Tænker du ikke det kunne være en mulighed?

Det kunne du jo spørge ham om.

Du må kigge på dine valg, som jeg skrev om højere oppe.

Hvis du ikke kan lade være med at tænke på ham og tænker, du vil gøre et forsøg mere på at få et forhold til ham, skal du nok være mere tydelig.

Måske skulle du gå over til ham næste gang, I ses på camping?

Og tage snakken med ham og fortæl ham, hvad han betyder for dig og være nysgerrig på, hvad der skete den gang for et år siden, og om han har forklaring på hvorfor kontakten stoppede?

Ja og hvis samtalen forløber godt så spørge ham, om I skal ses igen, og se hvad det udvikler sig til.

Det er aldrig rart, at en relation bare slutter sådan som jeres gjorde, uden man får at vide hvorfor. Tænker du også det?

Jeg håber I får en god snak og uanset hvad, der sker mellem jer, at du får svar fra ham. Det kan være rigtig godt at få mere vished, så man ikke skal spekulere så meget længere.

Kærlig hilsen BørneTelefonen

Få endnu flere gode råd om Forelskelse, kærlighed og kærestesorger

Kærlighed og forelskelse kan være det bedste, men hvis dit hjerte er blevet knust, kan det også gøre rigtig ondt!

Hvordan får man en kæreste? Er du forelsket? Ved du ikke, hvordan du flirter eller scorer dit crush? Er du blevet helt vild med din bedste ven?

Måske du er midt i et break up og har kærestesorger? Eller måske du gerne vil slå op med din kæreste – men hvordan gør man det?

Det kan også være, du er jaloux på din ven, fordi han scorede hende, du var vild med. Eller måske jalousien dukker op, hvis din kæreste er sammen med sine venner.

Her på siden kan du finde svar på spørgsmålene ved bl.a. at prøve scoreguiden, kysseskolen, se videoer eller få råd om kærestesorger og forelskelse.

Ramt af kæreste sorger? Få gode råd!

Det kan gøre så forbandet ondt at have kærestesorger! Her kan du få gode råd til, hvordan du bedst kommer igennem dine kærestesorger.