Brev
Ham
Hej brevkasse!
Jeg kan godt lide en dreng fra min klasse.
Vi snakker rigtigt godt sammen, og det føles som om vi er kærester eller noget i den stil?
Men jeg tør ikke og spørger om vi er mere en bare venner eller hvad vi nu er.
Men vi skriver ikke sammen når vi i der hjemme, og jeg har haft nogen med hans bedste ven.
Hjælp mig!
Tak på forhånd
Pige, 13 år

Svar fra
Børnetelefonen
Kære du,
Tak for dit brev.
Hvor er det dejligt at høre at der er en dreng, som du har det rigtig godt sammen med. Jeg kan godt forstå, at det kan være svært at spørge ham, om i skal være kærester. Man kan blive lidt genert og usikker, måske fordi man kan være bange for at blive afvist. Måske er du lidt nervøs for, om han mon også har følelser for dig?
Du skriver, at det føles som om, at i er kærester når i er sammen. Jeg tænker at du skal lytte til den følelse og at den er med til at vise dig, at han også er glad for at være sammen med dig.
Mon du vil have mod på at spørge ham om, I skal være sammen en dag efter skole? Hvis i bare er jer to sammen, kan du måske lige spørge han om det med at være kærester? Det kan også være, at du synes bedre om, at skrive det i et brev eller sms?
Nogle gange er det nemmere at skrive sine tanker og følelser ned, frem for at skulle sige dem højt. Så får han også tid til at tænke over det.
Jeg håber du fik svar på dit spørgsmål. Du er altid velkommen til at skrive til os igen, eller til at ringe til Børnetelefonen på 116111 og tale med en rådgiver. Det er anonymt og gratis.
De bedste hilsner Børnetelefonen