Ham eller min veninde

Læs hele brevet
Svar fra

Børnetelefonen

Kære Pige

Jeg kan godt forstå, at du synes, det er en svær situation at stå i. Mon din veninde ved, at I skriver med den samme dreng? Eller er det det med, at du er ved at få følelser for ham, hun ikke ved?

Det lyder rigtigt dejligt, at du har fået en ny veninde, som du er så glad for. Det lyder som om, I har et tæt og nært venskab, som gør, at I også kan snakke om sådan nogle ting. Det er ofte ikke så godt at have den slags hemmeligheder for hinanden i et venindeforhold. Det kan have den konsekvens, at man langsomt glider lidt væk fra hinanden. Så jeg tænker, at det er bedre at fortælle sandheden. Derfor synes jeg bestemt, du skal fortælle hende, hvordan du har det. Hvad tænker du mon om det?

Det kan være en svær snak at tage, og det er måske også det, der har holdt dig tilbage? Du skriver, at du ved, hun ikke bliver sur. Det er da i hvert fald et godt udgangspunkt. Hvordan tror du, hun så vil reagere?

Det kan jo også være, at hun sidder i samme dilemma som dig. Måske er hun også er ved at få følelser for ham. Og måske er hun i tvivl om, om hun skal snakke med dig om det, og om du også har følelser for ham. Så ville det jo i hvert fald være rigtig godt, hvis du startede snakken om det. Det kan også være, at hun ikke er interesseret i ham på den måde. Og så er problemet måske løst?

Hvis det nu viser sig, at I begge to har følelser for ham, hvordan tror du så, at hun vil reagere? Og hvilken løsning kunne der være på det? Måske finder I ud af, at jeres venskab betyder mere for jer end jeres følelser for drengen. Men alt det kan I kun få svar på ved at få talt om det.

Du beskriver forholdet til din veninde som noget, der er rigtigt fint og værdifuldt. Derfor synes jeg, du skal passe rigtig godt på det. Det kan du blandt andet gøre ved at være åben og ærlig om, hvordan du har det og dele dine tanker og bekymringer med hende.

Jeg håber, du kan bruge svaret. Jeg vil ønske dig held og lykke med det hele.

 De kærligste hilsner fra Børnetelefonen

Få endnu flere gode råd om Forelskelse, kærlighed og kærestesorger

Kærlighed og forelskelse kan være det bedste, men hvis dit hjerte er blevet knust, kan det også gøre rigtig ondt!

Hvordan får man en kæreste? Er du forelsket? Ved du ikke, hvordan du flirter eller scorer dit crush? Er du blevet helt vild med din bedste ven?

Måske du er midt i et break up og har kærestesorger? Eller måske du gerne vil slå op med din kæreste – men hvordan gør man det?

Det kan også være, du er jaloux på din ven, fordi han scorede hende, du var vild med. Eller måske jalousien dukker op, hvis din kæreste er sammen med sine venner.

Her på siden kan du finde svar på spørgsmålene ved bl.a. at prøve scoreguiden, kysseskolen, se videoer eller få råd om kærestesorger og forelskelse.

Ramt af kæreste sorger? Få gode råd!

Det kan gøre så forbandet ondt at have kærestesorger! Her kan du få gode råd til, hvordan du bedst kommer igennem dine kærestesorger.