håbløs kærlighed

kære BB

jeg har et stort problem jeg er forelsked i to på sammen tid!!

nu skal i høre

jeg var til en fest og jeg måtte en sød fyr.Sener hen blev vi kærester.

Sener skulle jeg til en fest igen til festen dansede min kæreste med en anden pige så jeg ville have hævn over ham og så dansede jeg med en anden sød fyr han sage at vi bare var venner men ´jeg vidste at han ikke mente det!

Mig og min kæreste sage undskyld til hinanden og dansede da vi skulle til at kysse kom den anden fyr hen med sin gamle kæreste. og nu er jeg forelset i fyren og jeg ved ikke hvordan jeg slår op med ham

var sød at hjælpe mig!

tak fra den håbløse romantier

Pige, 11 år
Svar fra

Børnetelefonen

Kære pige på 11 år

Tak for dit brev til BørneBrevkassen.

Det lyder som lidt af en udfordring for dig

, sådan at stå imellem to drenge, som du beskriver det.

Når man som dig starter med at have kærester i en lidt ung alder, kan mange følelser opleves som udfordrende at have overblik over, har du tænkt på det?

Jeg ved fra andre børn der har
 tidlige kæresteerfaringer, at de oplever deres følelser svinge fra glæde til hævn til pludselig at være ked af det, kender du det?

Alle følelserne kan være rigtig svære at få styr på i starten, men det bliver ofte lettere jo bedre man lærer hinanden at kende.
Det ændrer selvfølgelig ikke ved, at det er svært for dig lige nu - det ved jeg godt. Når jeg læser dit brev, kommer jeg til at spekulere på,
om du har tænkt over hvordan du gerne vil være kærester. Fx hvor meget skal I ses? Hvordan skal det være til fester? Må man gerne danse med andre? Osv. Er det noget du har talt med din(e) kærester om?

Kan det være en ide for dig, at tale med kæresterne om, hvad der er i orden at gøre, også selv om man er kærester.

Grunden til at jeg spørger til det er, at du fortæller at du vil have hævn over din kæreste, fordi han dansede med en anden pige.

Hvis I havde lavet en aftale på forhånd, var der måske ikke sket noget ved at han dansede med en anden pige (Selvom jeg godt ved, at der er forskellige måder at danse på

!).

Hvordan mon du vil opleve det, hvis du dansede med en god ven, også din kæreste ville hævne det du gjorde, vil det være i orden, hvad er det han så skal hævne?

I dit brev spørger du direkte til, hvordan du skal slå op. Der er ikke nogen direkte liste at følge i sådan en situation. Jeg tænker, det er vigtigt, at det du siger, er ærligt. Samtidig kan det være en ide at tænke på, hvordan du selv ville have en dreng skulle fortælle dig, at han ikke ville være kærester med dig. Hvordan ville du helst selv have det?

En ide for dig kan være at læse lidt inde på Børns Vilkårs hjemmeside under teamet omkring forelskelse, du kan følge linket her:

http://www.bornetelefonen.dk/Temaer/Forelskelse.aspx

Du er selvfølgelig også velkommen til, at ringe til BørneTelefonen på 116 111 og få en snak om hvordan du skal gribe det an, mon det er en ide for dig?

Mange kærlige hilsner

BørneBrevkassen.

Få endnu flere gode råd om Forelskelse, kærlighed og kærestesorger

Kærlighed og forelskelse kan være det bedste, men hvis dit hjerte er blevet knust, kan det også gøre rigtig ondt!

Hvordan får man en kæreste? Er du forelsket? Ved du ikke, hvordan du flirter eller scorer dit crush? Er du blevet helt vild med din bedste ven?

Måske du er midt i et break up og har kærestesorger? Eller måske du gerne vil slå op med din kæreste – men hvordan gør man det?

Det kan også være, du er jaloux på din ven, fordi han scorede hende, du var vild med. Eller måske jalousien dukker op, hvis din kæreste er sammen med sine venner.

Her på siden kan du finde svar på spørgsmålene ved bl.a. at prøve scoreguiden, kysseskolen, se videoer eller få råd om kærestesorger og forelskelse.

Ramt af kæreste sorger? Få gode råd!

Det kan gøre så forbandet ondt at have kærestesorger! Her kan du få gode råd til, hvordan du bedst kommer igennem dine kærestesorger.