genert i virkeligheden…

Hej BB

jeg er “forelsket” i en dreng, men han kan ikke snakke med mig i virkeligheden, det er ret mærkeligt da vi går i samme klasse.

Vi har skrevet meget på sms og også skypet lidt, men jeg kan ikke få mig selv til faktisk at snakke med ham. Han er også ret meget sammen med den “smukke og populære” pige i klassen, de holder om hinanden og krammer, jeg bliver ret jaloux over at han kan finde på at gøre det når jeg er til stede.

Alt i alt kan vi ikke snakke sammen i virkeligheden, men sagtens på sms. Har i et godt råd?
Hilsen a.

Ps srry hvis der var små stavefejl

Pige, 13 år
Svar fra

Børnetelefonen

Kære A på 13 år,

Tak for dit brev! Jeg spekulerer på, om drengen fra klassen mon har set det samme i jeres beskeder og Skype-samtaler, som du har? Kan det f.eks. være, at han tror, at I bare er venner - måske har han ikke opdaget, at du godt kan lide ham på en anden måde? Eller er der noget i jeres samtaler, der gør, at han også må vide, at der noget andet i det end blot venskab?

Hvis du er lidt i tvivl om, om han også synes, I flirter, kan du måske prøve at lægge lidt ekstra mærke til, hvad han egentlig skriver til dig – og hvordan han skriver det. Det er svært at give nogle helt konkrete eksempler, men nogle gange kan man godt fornemme, om nogen skriver til en i en venskabelig tone eller om det er flirt.

Hvis du tror, at I begge ved, I flirter, tænker jeg, at det ville være så sejt af dig, hvis du fik taget det første skridt og kontaktede ham i skolen. Måske har I talt om noget over Skype eller på SMS, du kan tage op i klassen, når du ser ham. Noget med ”Hvordan gik det så i går aftes med…?” eller ”Var det hyggeligt, det dér du lavede med dine venner i går?” Det kan være, at det bliver lettere at tage hul på en samtale, hvis I kan starte med at snakke om noget, I allerede har snakket lidt om?

Det kan godt være, at første samtale bliver lidt svær, for måske er han også meget genert – og måske bliver han helt overrasket over, at du kontakter ham i skolen. Det skal han garanteret også lige vende sig til.
Efter første samtale, kan du måske skrive til ham, hvis I f.eks. SMS’er om aftenen, at du synes, det var hyggeligt at tale med ham, og at du har lyst til, at I snakker lidt mere sammen i skolen?

I forhold til hans veninde, tænker jeg, at de måske faktisk bare er venner? Nogle venner er meget tætte på den måde, at de krammer meget og sidder tæt på hinanden – og det behøver ikke betyde, at de ”vil mere” med hinanden. Det kan være den måde, de er venner på?

Uanset hvad, synes jeg, at det ville være stærkt af dig, hvis du prøvede at sige noget til ham i skolen! Det kan være første skridt på vejen mod noget nyt og spændende. Når I har snakket sammen nogle gange, kan det også være, I finder ud af, at I ikke snakker så godt sammen ansigt-til-ansigt, men så har I jo fundet ud af det. Så er der ikke nogen grund til at gå rundt og tænke mere over det.

Hvis du har lyst til at læse lidt mere om det, er der flere råd på vores hjemmeside lige her: https://bornetelefonen.dk/tema/forelskelse. Måske er der noget dér, der også kan hjælpe dig lidt på vej?
F.eks. kan det også være en rigtig god idé at tale med en veninde om det. Måske har hun også nogle gode råd?

Mange hilsner og hep
BørneTelefonen

Få endnu flere gode råd om Forelskelse, kærlighed og kærestesorger

Kærlighed og forelskelse kan være det bedste, men hvis dit hjerte er blevet knust, kan det også gøre rigtig ondt!

Hvordan får man en kæreste? Er du forelsket? Ved du ikke, hvordan du flirter eller scorer dit crush? Er du blevet helt vild med din bedste ven?

Måske du er midt i et break up og har kærestesorger? Eller måske du gerne vil slå op med din kæreste – men hvordan gør man det?

Det kan også være, du er jaloux på din ven, fordi han scorede hende, du var vild med. Eller måske jalousien dukker op, hvis din kæreste er sammen med sine venner.

Her på siden kan du finde svar på spørgsmålene ved bl.a. at prøve scoreguiden, kysseskolen, se videoer eller få råd om kærestesorger og forelskelse.

Ramt af kæreste sorger? Få gode råd!

Det kan gøre så forbandet ondt at have kærestesorger! Her kan du få gode råd til, hvordan du bedst kommer igennem dine kærestesorger.