genert

Hej børnebrevkassen

Jeg er en dreng på 17 og jeg er blevet forelsket i en der bor tæt på mig.

Jeg har det problem med at jeg ikke ved hvordan jeg skal starte en samtale med hende så jeg kan lære hende bedre og kende og det har jeg virkelig brug for hjælp til.

Tak på forhånd
-R

Dreng, 17 år
Svar fra

Børnetelefonen

Kære R

Jeg kan godt forstå, at du er usikker på, hvordan du får snakket med hende. For når man er forelsket, er der meget på spil, og man vil helst ikke lave fejl eller gøre sig selv til grin. Samtidig lyder det til, at du slet ikke kender hende. Og det kræver derfor lidt mere mod at tage kontakt. Alligevel er det nok vigtigt, at du tør springe ud i det og tage nogle chancer. Ellers kan du for evigt gå og være forelsket på afstand. Og det er jo faktisk ret hårdt.

Det lyder som om, du endnu ikke har talt med pigen. Derfor er første skridt nok, at du begynder at hilse på hende, når du møder hende. Hvis du fx møder hende på gaden, kan du sige hej og smile. Og hvis du er meget modig, kan du stoppe op og sige, at du har lagt mærke til hende, og så stille hende et spørgsmål. Det kunne fx være, hvor hun går i skole, eller hvad hun laver i sin fritid.

Ved på den måde at tage initiativ, sikre du, at hun får øje på dig. Og det er jo vigtigt, hvis det skal blive til noget mellem jer. Hvis hun samtidig mærker, at du er interesseret i hende og synes, hun er sød, så bliver hun sikkert også mere interesseret i dig. De fleste kan nemlig godt lide at være eftertragtede. Så mon ikke hun bare vil føle sig smigret over, at du viser interesse?

Det kan også være, at du kender nogle, der kender hende? Så kan du spørge dem, om de kan introducere dig for hende. Eller høre dem om, hvor hun hænger ud, så du også kan starte med at hænge ud der. Hvis man kommer de samme steder, er det nogle gange lidt nemmere at falde i snak.

Du kan også, hvis du har mod på det, finde hende på Facebook og sende hende en besked. Du kan jo være ærlig og skrive, at du har lagt mærke til hende og synes, hun ser sød ud og derfor vil høre, om hun har lyst til, at I er venner på Facebook. Så kan I starte med at skrive sammen der - og på den måde lære hinanden bedre at kende.

Jeg håber, du får talt med pigen og ønsker dig held og lykke med kærligheden. Hvis du har brug for flere gode råd om kærlighed, så se mere her: https://bornetelefonen.dk/tema/forelskelse

Alt det bedste fra BørneTelefonen

Få endnu flere gode råd om Forelskelse, kærlighed og kærestesorger

Kærlighed og forelskelse kan være det bedste, men hvis dit hjerte er blevet knust, kan det også gøre rigtig ondt!

Hvordan får man en kæreste? Er du forelsket? Ved du ikke, hvordan du flirter eller scorer dit crush? Er du blevet helt vild med din bedste ven?

Måske du er midt i et break up og har kærestesorger? Eller måske du gerne vil slå op med din kæreste – men hvordan gør man det?

Det kan også være, du er jaloux på din ven, fordi han scorede hende, du var vild med. Eller måske jalousien dukker op, hvis din kæreste er sammen med sine venner.

Her på siden kan du finde svar på spørgsmålene ved bl.a. at prøve scoreguiden, kysseskolen, se videoer eller få råd om kærestesorger og forelskelse.

Ramt af kæreste sorger? Få gode råd!

Det kan gøre så forbandet ondt at have kærestesorger! Her kan du få gode råd til, hvordan du bedst kommer igennem dine kærestesorger.