Brev
Gay/bøsse
Kære bb
jeg er en 12 årig dreng og går i 5 klasse
men her for nogle uger siden blev jeg forelsket i en af mine venner
så hver gang vi sov sammen prøver jeg at rykke tættere på ham (vi sover altid hos mig og luftpuden han sover på er samme højde som min seng)
hvordan skal jeg fortælle ham jeg kan lide ham
har selv flirtet lidt med ham om aftenen
men føler ik rigtigt han ser det
men så spørger jeg hvordan skal jeg fortælle ham jeg kan lide ham??
Hilsen bøssen
Dreng, 12 år

Svar fra
Børnetelefonen
Kære dreng på 12 år.
Det kan være dejligt at være forelsket, men det kan også være forvirrende og svært. For hvordan ved man, om den man er forelsket i, også er interesseret i en?
Du skriver, at du har forsøgt at flirte med din ven, men det er lige som om, at han ikke ser det.
Jeg tænker, at det måske kan være fordi, at din ven slet ikke er til fyre, men til piger? Hvis han ikke er til piger, tænker han måske slet ikke over det.
Det lyder som om, at I er rigtig tætte venner. Så måske kan du starte med at finde ud af, hvad han tænker om kærlighed og forelskelse. Om han er til fyre eller piger, eller begge dele. For det er meget forskelligt, hvem vi bliver tiltrukket af. Og hvis din ven kun er til piger, er der nok desværre ikke noget at gøre ved det.
Hvis du finder ud af, at din ven også er interesseret i fyre, kan du måske sige noget i retning af: "grunden til jeg spørger, er også fordi jeg ret godt kan lide dig." Og så se hvad han siger til det.
Hvis ikke han er, så tænker jeg, at du måske alligevel har en rigtig god ven, der vil støtte dig. Og som du kan tale med det om, når du i fremtiden bliver forelsket igen.
Kærlig hilsen BørneTelefonen