Galla

Hej Børnetelefonen

Jeg står i den situation, at jeg har to gallapatner…

Så jeg sad og funderede over om jeg kunne få noget af jeres fantastiske rådgivning.

Hvordan siger jeg til den ene, at jeg er gallapatner med en anden?

Dreng, 17 år
Svar fra

Børnetelefonen

Kære Dreng

Jeg kan godt forstå, at du er i tvivl om, hvordan du skal sige det. Det er bare aldrig sjovt at skulle afvise nogen og måske komme til at skuffe dem.

Først vil jeg sige til dig, at jeg synes, at det er rigtig fint, at du nøje overvejer, hvordan du kan få det sagt på en god måde. Det er meget betænksomt af dig. Du spørger, om hvordan du skal få det sagt til den ene, at du er gallapartner med en anden. Jeg kommer til at tænke på, om det egentlig også er en mulighed at tage til galla med to gallapartnere? Hvis du har lyst til det, kan du jo eventuelt undersøge, om det er muligt, og om dine to partnere har lyst til at gøre det på den måde.

Hvis det kun skal være den ene partnere, så synes jeg først og fremmest, at du skal fortælle det så hurtigt som muligt. Så kan hun nemlig nå at finde en ny partner. Måske har du en ven, som mangler en partner, og som kunne have lyst til at tage af sted med den ene af dine partnere? Du kan sige til hende du ikke vælger, at du havde rodet dig ud i at have to partnere til galla, og at du har været nødt til kun at vælge én. Så kan du foreslå hende, at du gerne vil hjælpe hende med at finde en ny partner. Sandsynligvis snakker du med flere fyre end hende, så du har måske en større chance for at finde en fyr uden partner til hende. Du kan også sige til hende, at du har valgt en anden, men at du rigtig gerne vil danse med hende senere og have en sjov aften med jer alle.

Som sagt virker du ret betænksom, så jeg er sikker på, at du nok skal få sagt det på en god måde. Jeg tænker, at vejen frem er at være ydmyg og ærlig og sige det, som det er; at du har valgt at tage med en anden, og at du håber, at hun finder en ny gallapartner. Og så kan du eventuelt følge nogle af mine råd omkring, hvad du kan tilbyde hende, hvis du har mod på det. Jeg håber, at det hele flasker sig på en god måde, og at i alle får en rigtig dejlig gallaaften

Kærlig hilsen BørneTelefonen

Få endnu flere gode råd om Forelskelse, kærlighed og kærestesorger

Kærlighed og forelskelse kan være det bedste, men hvis dit hjerte er blevet knust, kan det også gøre rigtig ondt!

Hvordan får man en kæreste? Er du forelsket? Ved du ikke, hvordan du flirter eller scorer dit crush? Er du blevet helt vild med din bedste ven?

Måske du er midt i et break up og har kærestesorger? Eller måske du gerne vil slå op med din kæreste – men hvordan gør man det?

Det kan også være, du er jaloux på din ven, fordi han scorede hende, du var vild med. Eller måske jalousien dukker op, hvis din kæreste er sammen med sine venner.

Her på siden kan du finde svar på spørgsmålene ved bl.a. at prøve scoreguiden, kysseskolen, se videoer eller få råd om kærestesorger og forelskelse.

Ramt af kæreste sorger? Få gode råd!

Det kan gøre så forbandet ondt at have kærestesorger! Her kan du få gode råd til, hvordan du bedst kommer igennem dine kærestesorger.