Fra kærester til fremmede

Læs hele brevet
Svar fra

Børnetelefonen

Kære Pige 13 år.

Tak for dit brev.

Du beskriver rigtig godt, hvordan forholdet og venskabet har været, og er samtidig god til at beskrive hvad det har gjort og gør ved dig. Det er rigtig godt.

Du beder om råd til hvordan I kan begynde at skrive sammen igen som venner. Har du forsøgt, at skrive det til ham? Det vigtige for jer, tror jeg, vil være, at I mødes en dag hvor det ikke er sammen med familien, og får snakket om det.

Måske er det vigtigst, at I taler om stadig at skrive sammen som venner og ikke gå ind i det, der er sket mellem jer. Måske har han det i virkeligheden ligesom dig, men er bange for at starte med at skrive igen, fordi han ikke vil gør dig ked af det, eller presse sig på.

Du skriver i har skrevet sammen i august, hvilket jo ikke er så lang tid siden, så måske skal der bare gå lidt tid før I igen kan skrive som i gjorde før som venner.

Den følelse du har som ikke er rar, den er meget normal og det er også et tegn på, tror jeg, at du ikke skal glemme ham, men i stedet få snakket med ham, så I igen kan få Jeres gode venskab tilbage. Måske er det nemmere at skrive det til ham i en sms, der har jo virket for jer tidligere.

Til sidst vil jeg rose dig for, at du mærker så godt efter i dig selv omkring numsebillederne. Det er det helt rigtige du har gjort - du sagde fra -  og jeg ved, at mange unge har det ligesom dig, at de synes det er grænseoverskridende. Så rigtigt godt, at du lyttede til dig selv.

Jeg håber mit svar kan hjælpe dig lidt. Ellers er du altid velkommen til at skrive, sms eller ringe ind på 116111.

De bedste hilsner fra BørneTelefonen

Få endnu flere gode råd om Forelskelse, kærlighed og kærestesorger

Kærlighed og forelskelse kan være det bedste, men hvis dit hjerte er blevet knust, kan det også gøre rigtig ondt!

Hvordan får man en kæreste? Er du forelsket? Ved du ikke, hvordan du flirter eller scorer dit crush? Er du blevet helt vild med din bedste ven?

Måske du er midt i et break up og har kærestesorger? Eller måske du gerne vil slå op med din kæreste – men hvordan gør man det?

Det kan også være, du er jaloux på din ven, fordi han scorede hende, du var vild med. Eller måske jalousien dukker op, hvis din kæreste er sammen med sine venner.

Her på siden kan du finde svar på spørgsmålene ved bl.a. at prøve scoreguiden, kysseskolen, se videoer eller få råd om kærestesorger og forelskelse.

Ramt af kæreste sorger? Få gode råd!

Det kan gøre så forbandet ondt at have kærestesorger! Her kan du få gode råd til, hvordan du bedst kommer igennem dine kærestesorger.