forvirret

hej

jeg er en pige på 13år, jeg føler at jeg er klar til at kysse

men den person som jeg kan lide er 18 år, så ved ikke rigitg om det jeg laver er rigtig

jeg ved meget om ham, han har haft mange bolle-venner og han har haft 3 på min alder som han havde sex med så jeg ved ikke hvad jeg skal.

skal jeg bare kaste mig ud i det eller hvad skal jeg?

jeg håber at i vil hjælpe mig

HAN HAR OGSÅ SPURGT OM JEG GIDER AT GIVE BLOJOB sååå.. ved ikke helt hvad jeg skal.

håber at i kan hjælpe mig.

Er det rigtigt eller forkert det jeg skal.

Vi har været kærester i 4 uger..

Pige, 13 år
Svar fra

Børnetelefonen

Kære pige på 13 år

At føle sig parat til at kysse lyder skønt. Men når jeg læser de ting, som du skriver om din kæreste, kan jeg blive nervøs for, om I mon er helt det samme sted?

At kysse og give blowjobs er to helt forskellige ting, og fordi man har lyst til at kysse, er det slet ikke lig med, at man har lyst til at give blowjobs eller have sex. Husk det.

Fordi du ”kun” er 13 år, er det vigtigt, at du passer på dig selv og ikke gør noget, fordi du føler, det er noget, man skal gøre. Det kan være svært at mærke, hvad man har lyst til, når man er 13 år, og måske kommer man hurtigt til at sammenligne sig med eks-kærester – og det skal man ikke!

Jeg synes, du skal tage en snak med din kæreste og fortælle ham, at du ikke føler dig parat til blowjobs. Hvis han er glad for dig, er jeg sikker på, at han respekterer dig og tager tingene stille og roligt. Hvis han derimod ikke kan forstå dig eller måske bliver sur, så synes jeg, du skal overveje, om han er den rette kæreste for dig.

Jeg vil også sige til dig, at din kæreste er 18 år, og dermed også voksen. Det betyder, at det er ulovligt for ham, at have sex eller sexuelle ting med børn under 15 år! Det står i loven om den seksuelle lavalder.  Gør han det alligevel, så kan han blive anklaget for at sex med mindreårige og blive dømt for det. Det kan betyde, at han kommer i fængsel. Så det er bestemt ikke ok, at han er kærester med nogen under 15 år, og laver sexuelle ting med dem.

Det er ikke dig, der gøre noget forkert, det er ham. Men jeg håber, at du vil passe på dig selv, og kigge efter andre kæreste på din egen alder – hvad tænker du om det?

Jeg ved også, at det kan være rart at tale med andre om det, der fylder i et forhold. Så du kan jo overveje, om du måske skal tage en snak med en ven/veninde eller måske dine forældre – eller en anden god voksen.

På vores hjemmeside har vi et tema om “kærlighed”. Hvis du er nysgerrig, kan du læse mere ved at trykke her.

Du er også meget velkomme til at ringe ellers skrive til BørneTelefonen på 116111.

Pas godt på dig selv, det håber jeg, at du gør.

Kærlig hilsen
BørneTelefonen

Få endnu flere gode råd om Forelskelse, kærlighed og kærestesorger

Kærlighed og forelskelse kan være det bedste, men hvis dit hjerte er blevet knust, kan det også gøre rigtig ondt!

Hvordan får man en kæreste? Er du forelsket? Ved du ikke, hvordan du flirter eller scorer dit crush? Er du blevet helt vild med din bedste ven?

Måske du er midt i et break up og har kærestesorger? Eller måske du gerne vil slå op med din kæreste – men hvordan gør man det?

Det kan også være, du er jaloux på din ven, fordi han scorede hende, du var vild med. Eller måske jalousien dukker op, hvis din kæreste er sammen med sine venner.

Her på siden kan du finde svar på spørgsmålene ved bl.a. at prøve scoreguiden, kysseskolen, se videoer eller få råd om kærestesorger og forelskelse.

Ramt af kæreste sorger? Få gode råd!

Det kan gøre så forbandet ondt at have kærestesorger! Her kan du få gode råd til, hvordan du bedst kommer igennem dine kærestesorger.