Forvirret..

Hej BørneTelefonen! 🙂

Jeg er en pige på 15 år, og har skrevet med en dreng som også er 15. Hans navn er D., og bor ikke mere end et lille kvarter fra mig!

Jeg vil gerne spørger lidt omkring kærlighed,

vi har aldrig mødt hinanden. Eller det tror vi ikke, vi mødtes ved at han skrev på Facebook fordi han følte han havde set mig før, hvilket også er en mulighed eftersom vi har været i samme klub, bor så tæt på hinanden, har nogle af de samme venner og den slags.

Men det jeg vil spørger om, er om i tror han evt. har lidt følelser for mig?

Vi har skrevet sammen i lidt over en måned nu, og jeg er lige blevet opererereret. Efter det er han især blevet omsorgsfuld, spørger hvordan det går, om jeg er okay og den slags.

Vi skriver sammen hver dag, og han har generelt bare kærlig. Sådan, han kalder mig “mus” og “skat”.. Han bruger stort set ikke mit rigtige navn. Han har også spurgt om vi ikke skulle finde en dag, hvilket jeg gerne vil.

Jeg tænker bare om i tror han gerne vil et forhold? Eller om det bare er en såkaldt “nk” og at det ikke bliver til mere?

Hvert fald kan jeg virkelig godt li ham,
det eneste der er er at jeg er sådan virkelig dårlig til drenge hvilket jeg også gerne vil have hjælp til. Jeg går på efterskole, så er blevet lidt bedre til at snakke med drenge. Men det er ikke fantastisk.

Jeg er enormt dårlig til at finde emner at snakke om, og kan nemt føle det akavet. Det er også det eneste jeg frygter ved at mødes med ham, at jeg føler det akavet. Men ja, i må meget gerne svare så godt i overhovedet kan!

Tusinde tak for hjælpen! 🙂

Pige, 15 år
Svar fra

Børnetelefonen

Kære pige på 15 år,

Tak for dit brev. Hvor lyder det bare spændende med ham, som du er begyndt at skrive sammen med.

Jeg kan godt forstå, at du spørger, om han har følelser for dig, for det er virkelig noget, man gerne vil vide, når der er en, man godt kan li’. Det er altid rigtig svært at sige noget sikkert om det, men det lyder i hvert fald til, at I er godt i gang med at lære hinanden bedre at kende. Og det er et meget vigtigt skridt på vejen. Måske kan man se det at få en kæreste lidt som en perlekæde? Perlerne på kæden kunne fx være at Iære hinanden at kende, at finde ud af, om man godt kan li’ den anden, om man kan hygge sig godt sammen. På den måde er det alle de små perler, der tilsammen gør, at man finder ud af, om man har lyst til at blive kærester med den anden.

Det er dejligt, at haner interesseret i dig, og det, at han tager kontakt til dig og tænker på, om du har det godt efter operationen, siger lidt om, at han måske godt kunne være interesseret i et forhold. Men i virkeligheden tror jeg, at den nemmeste måde er, at I prøver at snakke om det, når I kommer til et tidspunkt, hvor du føler, at perlekæden er fyldt med perler. Når I nu har nogle af de samme venner, kunne du måske også prøve at spørge dem om, hvad de tror?

Jeg har snakket med mange piger på din alder, som skriver det samme som dig, at det er svært at snakke med drenge. Du er altså slet ikke den eneste, der har det på den måde. Så måske kunne det være rart for dig, hvis du kunne tage en snak med en veninde fra din efterskole eller din klub om det? Du kunne fx spørge de andre om, hvad de gør, når de snakker med drenge?

Det er rigtig sejt, at du allerede har arbejdet med at blive bedre til at snakke med drenge. Når man arbejder fokuseret med noget, kan man opnå rigtig fine resultater, som det faktisk lyder som om, at du allerede har gjort! Måske kunne du prøve at skrive nogle af de ting ned, som du har gjort, så du på den måde bliver klar over, hvad det var, der virkede for dig?

Jeg kan forstå på dig, at du især synes, at det er en udfordring, når der bliver stille i en samtale med en dreng. Hvis der bliver lidt stille, tror jeg faktisk, at det kan være en god idé at sige som det er, at du føler det lidt akavet. Sig f.eks. noget i stil med "Nu ved jeg ikke lige, hvad jeg skal sige, men det er rigtig rart at være sammen med dig" eller "Hvis jeg ikke siger så meget, så er det bare fordi jeg er lidt genert - håber det er ok?". Fordi måske har han det på helt samme måde, og så kan I jo starte med at snakke om det?

Jeg håber, at du får sat nogle smukke perler på din perlekæde.

Kærlig hilsen BørneTelefonen

Få endnu flere gode råd om Forelskelse, kærlighed og kærestesorger

Kærlighed og forelskelse kan være det bedste, men hvis dit hjerte er blevet knust, kan det også gøre rigtig ondt!

Hvordan får man en kæreste? Er du forelsket? Ved du ikke, hvordan du flirter eller scorer dit crush? Er du blevet helt vild med din bedste ven?

Måske du er midt i et break up og har kærestesorger? Eller måske du gerne vil slå op med din kæreste – men hvordan gør man det?

Det kan også være, du er jaloux på din ven, fordi han scorede hende, du var vild med. Eller måske jalousien dukker op, hvis din kæreste er sammen med sine venner.

Her på siden kan du finde svar på spørgsmålene ved bl.a. at prøve scoreguiden, kysseskolen, se videoer eller få råd om kærestesorger og forelskelse.

Ramt af kæreste sorger? Få gode råd!

Det kan gøre så forbandet ondt at have kærestesorger! Her kan du få gode råd til, hvordan du bedst kommer igennem dine kærestesorger.