forvirret!!

Læs hele brevet
Svar fra

Børnetelefonen

Kære pige

Tak for dit brev. Det er sejt af dig at skrive herind om dine tanker.  Det kan være svært at finde frem til, hvad man egentlig føler for en anden person – om det skyldes, at man er gode venner eller fordi man er forelsket i personen. Mit svar vil omhandle emner indenfor forelskelse. Jeg håber, at disse emner kan hjælpe dig med at afklare, hvad du føler og eventuelt, hvad du skal gøre.

Du skriver, at du ikke før har fundet drenge tiltrækkende, men at du ret godt kan lide den her dreng. Det er helt naturligt at have haft det på den måde, da man med alderen ændrer sin opfattelse af det køn, som man finder tiltrækkende. Det kan være, at man lige pludselig begynder at se anderledes på en person og er overrasket over at have det på den måde. Jeg ved ikke, om du har haft det sådan eller helt anderledes? Det handler om at mærke efter, om man har lyst og er klar til for eksempel at få en kæreste eller om man lige vil se tiden lidt an.

At du bliver rød i hovedet og ikke ved, hvad du skal gøre, kan hos nogen være et tegn på, at de synes godt om den anden person. Ofte er det nemlig sådan, at man bliver mere bevidst om sig selv og hvad man siger og gør, når man er i nærheden af den person, som man godt kan lide. Det kan også skyldes andre ting, som f.eks at man måske er mere bevidst om sig selv, idet man ikke selv ved, hvordan man helt har det. Giver det mening?

Måske taler han meget, fordi du bliver genert, som du selv skriver. Det kan også skyldes andre ting; at han selv bliver nervøs og derfor taler mere, eller at han synes, det er rigtig rart at tale med dig og gerne vil tilbringe mere tid med dig. Hvis du har lyst til at finde ud af, hvad han føler for dig, er en mulighed, at du for eksempel selv begynder at henvende dig mere til ham og tale mere, når han kommer og overrasker dig. Det kan være, at det vil være med til at ændre jeres forhold, så du kan finde frem til, hvad han tænker. Hvad tænker du om det?

Måske vil det være en hjælp for dig at læse mere om forelskelse og kærlighed på vores hjemmeside. Du kan komme ind på siden ved at trykke på det her link: http://www.bornetelefonen.dk/Temaer/Forelskelse.aspx Her står for eksempel noget om, at du kan vise interesse for at finde ud af, om I kan lide hinanden. Måske kan det også være en hjælp for dig at tale med en veninde om det? Det kan være, at hun har gode råd til, hvad du skal gøre. Hvem ville mon være god at tale med?

Hvis du føler, at du er forelsket i ham og måske gerne vil være kæreste med ham, er en mulighed at fortælle ham, hvad du føler. På den måde kan du finde ud af, hvordan han har det med dig. Ofte er det godt at tale sammen, når I har god tid og ro, sådan så I hver især kan få sagt det I vil. Måske een af de gange, hvor I "følges ad hjem fra skole"?

Hvis du synes det er svært at skulle tale om sådan noget, har jeg talt med andre, hvor det har været en hjælp på forhånd at have fundet frem til, hvad man vil sige. Så kan man nemlig sige det, som man har tænkt over og øvet sig på, hvilket for nogen kan gøre situationen mere overskuelig. Måske vil det være en hjælp for dig?

Det er super sejt, at du skriver herind om det. Tanker om, hvorvidt man er forelsket eller om ens følelser skyldes noget andet, er noget som kan fylde utrolig meget. Du er velkommen til at ringe til BørneTelefonen, for at tale mere om det. Nummeret er 116 111 og du vil være anonym. Jeg håber, at det her brev kan hjælpe dig.

Mange hilsner fra BørneTelefonen

Få endnu flere gode råd om Forelskelse, kærlighed og kærestesorger

Kærlighed og forelskelse kan være det bedste, men hvis dit hjerte er blevet knust, kan det også gøre rigtig ondt!

Hvordan får man en kæreste? Er du forelsket? Ved du ikke, hvordan du flirter eller scorer dit crush? Er du blevet helt vild med din bedste ven?

Måske du er midt i et break up og har kærestesorger? Eller måske du gerne vil slå op med din kæreste – men hvordan gør man det?

Det kan også være, du er jaloux på din ven, fordi han scorede hende, du var vild med. Eller måske jalousien dukker op, hvis din kæreste er sammen med sine venner.

Her på siden kan du finde svar på spørgsmålene ved bl.a. at prøve scoreguiden, kysseskolen, se videoer eller få råd om kærestesorger og forelskelse.

Ramt af kæreste sorger? Få gode råd!

Det kan gøre så forbandet ondt at have kærestesorger! Her kan du få gode råd til, hvordan du bedst kommer igennem dine kærestesorger.