Fortryder mig selv, pga. ulykkelig kærlighed.

Læs hele brevet
Svar fra

Børnetelefonen

Hej 14-årige dreng.

Brevet er bestemt ikke sjusket. Det viser hvordan du har det, og giver et billede af hvad der sker inde i dig. Jeg kan gætte mig til, at det er noget,der har fyldt meget i din hverdag? Forståligt nok, når man har det som du har det. Jeg tror på, at når man er vild med en pige, så er det enormt svært at give slip på hende.

Som jeg tror, du allerede ved, så kan kærlighed nogle gange være svært. Kærlighed er en størrelse som er svær at definere. Jeg tænker, at det nok er en af grundene til, at der er skrevet så mange sange om kærlighed og breakups. For nogle gange flyver man på den lyserøde sky og man føler at man er en superhelt, der kan klare hele verden. Man føler nogle gange, at man bare flyver igennem livet og alt er fantastisk. Andre gange kan man føle at ens hjerte bløder. Man kan sidde under dynen, græde og tænke alt man har gjort igennem og derfor få lyst til at slå hånden ind i væggen.

Jeg ved godt, du skriver at du gerne vil videre, og der er jeg i tvivl om hvordan videre? Som jeg forstå det er, at du gerne vil prøve at komme over hende? Kan godt være jeg forstår det forkert. Du skriver at du elsker hende, hvilket må være en dejlig følelse at have, hvis den altså bliver gengældt. Du skriver også at hun kan lide dig, og for mig lyder det til, at I er rigtig tætte.

Jeg tror, at en rigtig god måde at komme videre, er at få en god snak med hende. I har allerede snakket om rigtig meget, og du ved ikke hvad du skal gøre, så kan det være en rigtig god ide at høre, hvad hun tænker om det hele. Lad hende fortælle, hvordan hun ser det og hvordan fremtiden ser ud fra hendes øjne.
Ved at snakke med hende, kan du få en form for afklaring, om det er det ene eller andet, kan jeg ikke vide.

Du har forklaret dine følelser på en god måde til mig, og jeg er ikke tvivl om at du sagtens kan forklare dine følelser og tanker til hende.  Den måde du kan være det bedste ”perfekte” i mine øjne, er ved at være 100% dig og sige hvad du tænker og føler.  Det kan du sagtens klare!

Som Bieber skriver ”Yeah, I know that I let you down. Is it too late to say I´m sorry now?” Det aldrig for sent at fortælle hvordan man har det og sige undskyld.

Kærligste hilsner

BørneTelefonen.

Få endnu flere gode råd om Forelskelse, kærlighed og kærestesorger

Kærlighed og forelskelse kan være det bedste, men hvis dit hjerte er blevet knust, kan det også gøre rigtig ondt!

Hvordan får man en kæreste? Er du forelsket? Ved du ikke, hvordan du flirter eller scorer dit crush? Er du blevet helt vild med din bedste ven?

Måske du er midt i et break up og har kærestesorger? Eller måske du gerne vil slå op med din kæreste – men hvordan gør man det?

Det kan også være, du er jaloux på din ven, fordi han scorede hende, du var vild med. Eller måske jalousien dukker op, hvis din kæreste er sammen med sine venner.

Her på siden kan du finde svar på spørgsmålene ved bl.a. at prøve scoreguiden, kysseskolen, se videoer eller få råd om kærestesorger og forelskelse.

Ramt af kæreste sorger? Få gode råd!

Det kan gøre så forbandet ondt at have kærestesorger! Her kan du få gode råd til, hvordan du bedst kommer igennem dine kærestesorger.