Brev
forelsket(vigtigt)
hej bb
jeg er en pige på 10 år jeg er rigtig forelsket i en dreng men jeg hved ikke hvordan jeg skal spørge ham og jeg ville gerne gøre det hurtigt for min bedste veninde er også forelsket i ham
og engang har han skrevet et julekort til mig på skolenisse.dk hvor han spurgte mig om vi skulle være kærester men det er ca et år siden
men min bedste veninde har også sagt at han har lavet hjerter til hende på skype og sådan nogle søde ting men jeg hved ikke om det er rigtig
jeg er rigtig desperat og nedtrykt og hun hved også godt jeg kan lide ham så jeg håber vikelig i gider og hjælpe mig og nu har jeg bare tilbager at sig HJÆLP!
Pige, 10 år

Svar fra
Børnetelefonen
Hej pige på 10 år Tak for dit brev. Det er rigtig godt, at du skriver hertil, da jeg kan se i dit brev, at det er meget vigtigt for dig, at fortælle drengen snart, at du er forelsket i ham. Selvfølgelig vil vi gerne hjælpe dig. Vi kan hjælpe dig med at komme med nogle forslag til, hvad du kan gøre. Du skriver, at du gerne vil spørge ham hurtigt, da din bedste veninde også er forelsket i ham. Det kan jeg godt forstå, hvis det er rigtig svært, når I begge er forelsket i ham. Har I mon været det længe begge to? Når man er forelsket, kan man godt blive lidt genert – og så kan det være svært at spørge direkte, om en dreng vil være kæreste med en. Måske er det nemmere at skrive det til ham fx i en sms? Eller du kan måske snakke med en af hans venner, som kan fortælle ham, at du er forelsket i ham - og gerne vil være kæreste med ham? Hvad tænker du mon om det? Selvom han har spurgt dig for ca. et år siden, om I skulle være kærester – er det jo ikke sikkert, at han har lyst til at være kæreste med en pige lige nu. Det kan også være, at du allerede har en fornemmelse for, om han måske bedst kan lide dig eller din veninde? Hvad tror du selv om det? Jeg ved heller ikke, om det er rigtigt, at han har lavet hjerter og søde ting til din bedste veninde på Skype. Men det er jo ikke sikkert, at han vil være kæreste med hende. Det er jo kun ham selv, som ved det. Måske mærkede du en følelse af nedtrykthed og måske også misundelse, da du hørte om det? Det kan godt være svært, når man er forelsket, at have det sådan. Det er derfor en god idé at snakke med en god veninde eller en anden fx søster om det. Jeg tænker, at det er vigtigt, at du viser, at du er interesseret i ham. Ellers kan det jo være svært for ham at vide. Måske har I en fælles interesse, som I kan tale om – eller I går i samme klub, hvor I kan være sammen på et værksted og måske få en snak i gang? Jeg håber, at du har kunnet bruge mine råd. Jeg ved, at der er mange børn, som har læst og fået flere gode råd på vores hjemmeside. Det er enten i andre børns breve i Brevkassen - eller under temaet forelskelse. Du kan trykke her på dette link: www.bornetelefonen.dk/Temaer/Forelskelse og se mere. Du kan også altid ringe til BørneTelefonen på tlf. 116111, og snakke med en af vores søde rådgivere, som kan hjælpe dig. BørneTelefonen har åbent alle hverdage 11-23, og i weekender 11-19. Kærlig hilsen
BørneBrevkassen
Få endnu flere gode råd om Forelskelse, kærlighed og kærestesorger
Kærlighed og forelskelse kan være det bedste, men hvis dit hjerte er blevet knust, kan det også gøre rigtig ondt!
Hvordan får man en kæreste? Er du forelsket? Ved du ikke, hvordan du flirter eller scorer dit crush? Er du blevet helt vild med din bedste ven?
Måske du er midt i et break up og har kærestesorger? Eller måske du gerne vil slå op med din kæreste – men hvordan gør man det?
Det kan også være, du er jaloux på din ven, fordi han scorede hende, du var vild med. Eller måske jalousien dukker op, hvis din kæreste er sammen med sine venner.
Her på siden kan du finde svar på spørgsmålene ved bl.a. at prøve scoreguiden, kysseskolen, se videoer eller få råd om kærestesorger og forelskelse.
Ramt af kæreste sorger? Få gode råd!
Det kan gøre så forbandet ondt at have kærestesorger! Her kan du få gode råd til, hvordan du bedst kommer igennem dine kærestesorger.