Brev
Forelsket…tror jeg..
Hej BB
Jeg er en pige, som er 11 år gammel og jeg tror jeg er forelsket..
Jeg har lige siden ca. 2 klasse været vild med forskellige drenge fra min klasse i en kort periode (2-3 uger) det skifter lidt med, hvem jeg er vild med.
Men nu kan jeg godt lide en dreng der hedder C. Men DENNE gang føles det anderledes. Jeg har ALDRIG holdt så meget af en dreng før. Jeg bliver helt varm indeni når han ser på mig. Men problemet er, at han har en kæreste… Så jeg synes det er tarveligt, hvis jeg siger til ham at jeg tror jeg er forelsket i ham, fordi jeg vil ikke ødelægge han og hans kærestes forhold til hinanden… Men jeg for SÅ lyst til at græde når jeg tænker på, at han HAR en kæreste…
da vi spillede fodbold sammen, valgte han at være på hold med mig, og han gav mig komplimenter, og jeg blev helt varm og fik tårer i øjnene…
Men jeg har nogle spørgsmål:
(1)tror du, det bare er et crush eller en forelskelse?
(2) KAN man overhovedet være forelsket på min alder?
(3) hvordan håndtere jeg den smerte, der rammer mig hver gang jeg tænker på, at jeg ikke kan “få” ham?
Hilsen den forelskede pige…
Pige, 11 år

Svar fra
Børnetelefonen
Hej pige på 11 år
1) Jeg synes det lyder som om du er forelsket i ham C. Om det er et crush eller en forelskelse er måske ikke så vigtigt? Det er jo i bund og grund det samme. Hvor er det ærgerligt at han har en kæreste!
2) Man kan sagtens blive forelsket når man er 11 år. Nogle bliver endda forelsket før. Mens andre bliver først forelsket senere. Det kan være meget forskelligt.
3) Ja, det er det store spørgsmål. Er der nogle af dine veninder eller venner du kan snakke med? Eller du kunne måske tale med din mor om det? For det kan være rigtig rart at dele ens tanker med andre. Især når man bliver ked af det. Jeg tror, at det er vigtigt at du prøver at lave ting, du godt kan lide at lave. Hygge mere med veninderne og andre, du kan lide at være sammen med. Det kan være rigtigt svært, men måske kan det alligevel hjælpe dig lidt med at få tankerne lidt væk fra C.
Du skriver, at du synes det ville være tarveligt at fortælle ham, at du er forelsket i ham. Jeg synes egentlig ikke at det er tarveligt. For hvis han er glad for sin kæreste, så ødelægger du nok ikke deres forhold. Men måske vil det være bedre at se tiden lidt an. Selvom jeg ved at det kan være rigtig svært. Når man har det som dig, så er det nemt at blive utålmodig.
At han gav dig komplimenter, tyder på at han synes, at du er sød. Men det nok godt at se om der kommer flere komplimenter fra ham. Så længe han har en kæreste er det jo lidt svært at få ham, som du skriver. Det er dog ikke sikkert at han fortsætter med at være kæreste med hende. I mellemtiden kan du måske hellere tænke over hvordan du kan have det godt derhjemme og ovre i skolen. Er der noget særligt du godt kan lide at lave? Og måske er der en sød veninde du kunne dele dine tanker med? Det kan jo være at hun har prøvet at have det på samme måde.
Kærlig hilsen
BørneTelefonen