Brev
Forelsket på ferie – hvad skal jeg gøre?
Hej Brevkasse,
Jeg er en dreng på 14 og jeg er blevet utrolig forelsket i en pige, jeg så da jeg var på ferie.
Jeg var i Tyrkiet i sommerferien og jeg så denne utrolig smukke pige, jeg simpelthen ikke kunne få mine øjne fra igen.
Jeg begyndte at skrive notater ned på min mobil om hvordan hun så ud og hvad for noget tøj hun havde på.
Dagen hvor jeg skulle med flyet hjem, forsøgte jeg i omkring 6 timer på at få mig selv til at gå hen til hende og snakke med hende og evt. spørge om hendes nummer. I over 6 timer kunne jeg ikke få mig selv til at gå hen til hende.
Jeg flyver altid fra Tyskland og med tysk rejsebureau, så derfor det altid en størstedel af hotellets gæster der er tyske. Jeg fandt dog aldrig ud af om hende her var fra Tyskland eller hvor hun var fra.
Da jeg kom hjem begyndte jeg på at prøve at finde hende på nettet, uden hjælp ind til videre. Jeg skrev endda til det hotel, jeg havde opholdt mig på i de dage jeg var afsted, om en evt. liste over gæster på hotellet på en dato jeg vidst hun var der på. Jeg har ikke fået svar i det øjeblik jeg skriver dette brev til jer. Desværre.
Efter jeg havde sendt forespørgelse til hotellet, gik jeg på tyske hjemmesider for at prøve at finde den bikini hun havde på, da jeg så hende i poolen. Med held. Jeg fandt den, men nu tænker jeg stærkt på at at bestille den, for at have den liggende som et minde om hende, så jeg ikke glemmer hende.
Jeg sidder og tænker på hende og prøver at forestille mig hendes smukke ansigt, imens jeg onanere. Jeg ved ikke om jeg går alt for langt og om det er for mærkeligt og jeg ved ikke hvad jeg skal gøre. Jeg sidder også og hader mig selv fordi jeg aldrig kan få mig selv til at gøre noget og tage chancerne når jeg har dem. Jeg er altid for nervøs og genert :C
Jeg håber virkeligt i kan hjælpe mig og give nogle råd til hvad jeg kan gøre.
Hilsen den 14 årige meget nervøse og generte dreng
Dreng, 14 år

Svar fra
Børnetelefonen
Kære dreng på 14 år
Sikke da en ferie-forelskelse du har oplevet. Jeg tror, rigtig mange vil kunne genkende din fine beskrivelse af, hvordan det føles pludselig at få en masse stærke følelser for en, man slet ikke kender.
Jeg kan høre, at du virkelig går og tænker rigtig meget på pigen. Jeg kan også fornemme, at det også er lidt hårdt for dig. Du mærker sikkert den der dobbelte følelse af, at det både er dejligt at tænke på hende men samtidig også gør ondt, fordi du ikke ved, om du nogensinde skal se hende igen.
Du har gjort meget for at finde frem til pigen. Desværre uden held. Jeg fornemmer, at du godt ved, at det nok ikke er realistisk, at du finder hende – men at det er lidt svært for dig at opgive håbet. Derfor gætter jeg på, at du lige nu har mest lyst til aldrig at glemme hende. Mon ikke det er derfor, du overvejer at købe den bikini?
Du spørger, om det er for mærkeligt. Det er bestemt ikke mærkeligt, men helt naturligt, det du oplever lige nu. De fleste unge bliver på et eller andet tidspunkt stærkt fascineret af en anden - nogle af en tv-stjerne, andre oplever ligesom du, at det er af en person, de tilfældigt møder.
Du spørger også, om du går for langt. Jeg fornemmer, at du godt selv kan mærke, at det ikke rigtig er godt for dig at holde fast i tanken om pigen. Mit råd til dig er derfor også, at du skal prøve at lade være med at gøre mere for at finde hende eller blive mindet om hende - så du ikke får gravet dig for langt ned i fantasien om hende.
Lige om lidt starter skolen igen – og hvis du slipper tanken om pigen, er der store chancer for, at du her vil kunne møde en anden sød pige, du kan få sommerfugle i maven over. Og måske kan oplevelsen med pigen fra ferien faktisk give dig styrke til at tage en chance, næste gang den opstår… Du kan måske skubbe lidt til dig selv, ved at minde dig om, hvor ærgerlig du var over ikke at få handle sidst.
En god måde at få en første kontakt på, er ved at spørge om noget. Det kunne måske være om nogle lektier eller andet fra skolen. Og husk så på, at de fleste rigtig godt kan lide, at der er nogen, der viser dem interesse, så hold fast i tanken;  ”hvad er det værste, der kan ske egentlig?”
Jeg håber, du snart kommer til at opleve en forelskelse igen – og at det denne gang bliver i en pige, der kan gengælde dine følelser.
De bedste hilsener og ønsker fra
BørneTelefonen