Brev
Forelsket, men veninders mening er negativ
Kære brevkasse.
Jeg er virkelig forelsket i denne dreng, og han er også forelsket i mig.
Vi går i samme klasse, og vi kan godt lide hinanden meget + vi flirter helt vildt meget, især over sms, Snapchat osv. Vi er begge nogle af de “populære” på skolen, for at sige det rent ud haha.
Mine veninder synes, at han er lidt kikset, og de ved ikke at vi har noget kørende.
Jeg elsker mine veninder, og jeg går op i deres meninger og stemmer. Det er ikke fordi at jeg jeg er undertrykt eller ligger “under” af mine veninder. At være ligeglad med deres mening og komme sammen med fyren er IKKE en mulighed.
Jeg tror at han har det på sammen måde, blandt hans venner. Han er cool nok, og mine veninder er også venner med ham, men han er ikke sådan TOP smart, eller specielt Kbh-cool, men super sjov, stilet og utrolig lækker!!!
Jeg vil gerne komme sammen med ham, men mine veninder synes ikke at han er kæreste potientiale 🙁
Jeg håber ikke at jeg lyder som en totalt bitch, jeg er bare ærlig, er der snart spørgsmålet jo er anonymt.
– den forelskede
Pige

Svar fra
Børnetelefonen
Kære forelskede
Uha, ens tanker kan blive helt opslugt af den person man kan lide, når man er forelsket. Samtidig kan det fylde en del, hvordan andre mon vil reagere på, at man netop er forelsket i den her fyr. Tak for dit ærlige brev. Det er godt, at du skriver herind. Det er sejt, at du står ved dine følelser for drengen, selvom dine veninder synes han er lidt kikset – sådan!
Jeg vil i det her brev stille spørgsmål og kommentere på nogle af de ting, du har skrevet. Jeg håber, at du på den måde kan komme nærmere, hvad der er mest rigtigt for dig at gøre.
Du skriver, at dine veninder synes, at denne her fyr er lidt kikset. Jeg bliver lidt nysgerrig på, hvorfor de mon synes det? Måske synes de, at han fremstår lidt kikset, fordi de ikke kender ham som du gør. Omvendt behøver der jo ikke være noget galt ved at være lidt kikset – faktisk synes flere, at det kan være lidt sødt og det kan også være med til at gøre en person helt unik. Hvad tænker du om det?
En hjælp for dig kan måske være, at du fortæller dine veninder, hvad du føler for den her dreng. Måske har dine veninder slet ikke overvejet, hvordan det har påvirket dig, at de har sagt de ting om ham. Nogle gange kan man i en venindegruppe også få sagt tingene lidt anderledes end det var tiltænkt. Det kan også være, at de har sagt de ting, fordi de ser ham som en ven og ikke kæreste? Du kan i hvert fald finde ud af, hvad dine veninder tænker ved at tale med dem og måske kan det hjælpe dig i forhold til, hvad du skal gøre. Hvad tænker du om det og hvordan kan du tale med dine veninder om det?
Ved at tale med dine veninder, kan du eventuelt også høre om, hvad der gør, at de ikke mener, at han er kærestepotentiale. Der kan nemlig være forskel på, hvornår man mener, at nogen er kærestepotentiale. På den måde kan du måske finde frem til, hvad du selv føler er mest rigtigt at gøre. Det er godt, at I er så ærlige overfor hinanden i jeres venindegruppe. Samtidig er det vigtigt, at man i en venindegruppe respekterer hinanden og ens valg. Hvad tænker du egentlig om det?
Det er forskelligt, hvad man falder for og hvad man sætter pris på i et forhold. Det er vigtigt at være bevidst om og at lytte til sig selv, da det nemlig er dig der er forelsket i fyren. Ud fra brevet virker det til, at du er opmærksom på, hvad du finder vigtigt i et forhold, fx lyder det til at være en værdi for dig, at du og fyren har det sjovt sammen og at det er mindre vigtigt om han er KBH-cool. Det er godt at vide det om sig selv og holde fast i det.
Måske vil det være rart for dig at tale med nogle andre venner om det – evt. nogle som ikke er en del af den gruppe. Det kan være, at de har en helt anden forståelse eller tænker andre ting, som kan være en hjælp for dig. Hvem vil være allerbedst at tale med? Du er også velkommen til at ringe til BørneTelefonen for at tale videre om, hvad du kan gøre. Nummeret er 116 111 og der vil du også være anonym.
Puha, det kan være svært at finde frem til, hvad man lige skal stille op i sådanne situationer. Den forelskelse kan bare gøre en forvirret og sætte så mange tanker i gang. Det er ikke til at vide, hvordan dine veninder vil reagere, når du fortæller, at du er forelsket i den her dreng. Du viser gå-på-mod og styrke ved at skrive herind – det giver en fornemmelse af, at du lytter til dig selv og står ved den du er. Det er godt at kunne. Veninder er vigtige, men også vigtigt at ens veninder repsketerer de valg du tager. Han lyder som en helt fantastisk fyr, så mon ikke dine veninder vil støtte dig, når de kan fornemme hvor glad du er for ham og hvor glad han gør dig?
Få endnu flere gode råd om Forelskelse, kærlighed og kærestesorger
Kærlighed og forelskelse kan være det bedste, men hvis dit hjerte er blevet knust, kan det også gøre rigtig ondt!
Hvordan får man en kæreste? Er du forelsket? Ved du ikke, hvordan du flirter eller scorer dit crush? Er du blevet helt vild med din bedste ven?
Måske du er midt i et break up og har kærestesorger? Eller måske du gerne vil slå op med din kæreste – men hvordan gør man det?
Det kan også være, du er jaloux på din ven, fordi han scorede hende, du var vild med. Eller måske jalousien dukker op, hvis din kæreste er sammen med sine venner.
Her på siden kan du finde svar på spørgsmålene ved bl.a. at prøve scoreguiden, kysseskolen, se videoer eller få råd om kærestesorger og forelskelse.
Ramt af kæreste sorger? Få gode råd!
Det kan gøre så forbandet ondt at have kærestesorger! Her kan du få gode råd til, hvordan du bedst kommer igennem dine kærestesorger.