Brev
Forelsket men alt er svært (Vigtigt!)
Kære BørneBrevkassen
jeg er en pig epå 10 år. Og syndes selv jeg har mange problemer. Men fortiden hænger dette problem mest.
Det er sådan et jeg kan lide en dreng, fra min klasse. Han er dsv meget svær at komme i kontakt med. Har nemlig valt jeg vil have det ud og fortælle det til ham, men det han bruger tiden på i frikvartet er at spille computer, eller spille fodbold.
Ved ikke hvordan man gør endu, Er så også meget nevøs og genert for man ved jo ikke hvilken reaktion man for, det kan være lige fra…Jeg elsker også dig…Til…Ad jeg hader dig…eller…Når ?…
Jeg har prøvet mange gange men drengen deler mange hemmeligheder med mig frk hvem han kan lide og det er dsv ikke mig. men tænk vis han godt kan lide mig!
har nok prøvet i en uge snart uden det lykkes. Har nemme ligt valt det skal være parson til parson. Men kan ikke komme i kontakt med ham.
Hvad skal jeg gøre for han vil lytte til mig? Og hvordan skal jeg sige det? Håber mega meget i vil hjælpe mig!
K h Mig!!!
Pige, 10 år

Svar fra
Børnetelefonen
Kære pige på 10 år
Tak for dit brev. Godt at du har skrevet om det, der gør det mest svært for dig lige nu. Det er et flot brev, hvor du rigtig godt beskriver dine tanker og følelser omkring ham, som du gerne vil lidt mere i kontakt med.
Du skriver, at du har valgt, at du vil snakke med ham person til person. Det, tænker jeg, er rigtigt stort og modigt af dig, og det mod, du har haft i dine tanker, skal hjælpe dig til at komme mere i kontakt med ham.
Jeg kan godt forstå dine tanker omkring, hvad det mon er for et svar, du får, når du forsøger at få en aftale, men jeg tænker, at det er bedre for dig at kende sandheden, så du ikke behøver at gå rundt at tænke for meget over ham, hvis han ikke vil dig på den måde, som du gerne vil ham. Sandheden kan være hård, men tit er de tanker, man har oppe i hovedet meget hårdere ved én end sandheden.
Kunne du spørge ham, om ikke I skulle følges hjem fra skole? Da kan han ikke spille computer, og det kan tit være nemmere at snakke, hvis man går en tur eller laver noget andet sammen. Måske kunne I også følges i skole, eller du kunne foreslå, at I lavet noget sammen. Måske kunne han lære dig at spille computer spil, selvom det ikke er noget, du har så meget forstand på, så kunne det være en måde at få kontakt til ham på.
Jeg ved godt, du skriver, at du vil gøre det person til person, men hvis du oplever, at han ikke vil give dig et svar, eller det bliver for meget for ham, fordi han er genert, kan du måske prøve at sende ham en SMS.
Jeg håber, du finder mod til at få snakket med ham. Hvis du har brug for flere råd, kan du altid ringe til BørneTelefonen på 116 111, hvor der sidder voksne klar til at snakke med dig.
Kærlig hilsen BørneTelefonen