Forelsket i vens bror

Hej.

Jeg er en pige på13 år, som er forelsket i den her dreng. Han går i 9klasse og er min vens bror.

Jeg har snakker rigtigt meget med ham er drengen for ca. 1år siden. Vi snakker ikke sammen mere. Men efter tiden er jeg bare blevet mere og mere forelsket i ham.

Her for en uge siden skrev mig og min veninde til ham. Han svarede. Vi spurgte om jeg godt måtte sende nudes til ham, fordi han har spurgt mig om nudes før. Han synes jeg har gode bryster og det er jeg meget glad for. Jeg har sendt ham undertøjsbilleder, men ikke nudes…

For et pr siden spurgte han mig om nudes og min mor fandt ud af det, så hun snakkede med ham og hans forældre om det.

Jeg synes det er rigtigt pinligt.

Efter min mor snakkede med ham, hader han mig virkelig meget:

Hvad skal jeg gør for han ikke hader mig mere?

Og hvordan skal jeg komme mig over ham?

Jeg håber i vil svare pø det her brev.

Mvh den forelsket pige

Pige, 13 år
Svar fra

Børnetelefonen

Kære pige på 13 år.

Når jeg læser dit brev, får jeg en fornemmelse af, at du godt kunne tænke dig at sende nudes til din vens bror, så han kan blive forelsket i dig, og begynde at snakke med dig igen.

Når du er forelsket i ham, kan jeg godt forstå, at du gerne vil i kontakt med ham igen. Men du skal ikke gøre det på den måde.

Der er to grunde til, at jeg vil fraråde dig at sende nudes til ham.

For det første er det altid en dårlig ide, at der kommer til at ligge nudes af dig på nettet. Du risikerer, at billederne bliver delt og sendt videre, og pludselig er der tusinder af unge drenge, der kan se dig nøgen. Det er formentlig ikke det, du ønsker. Desværre er der mange pigerog drenge, der har oplevet det, og som inderligt fortryder, at de sendte nudes til deres kæreste. Selv om man lover hinanden, at billederne ikke bliver delt til andre, sker det desværre alligevel, f.eks. hvis man pludselig ikke er kærester mere.

Selv om du syntes, det var pinligt, at din mor blandede sig for et år siden, da drengen ville have nudes fra dig, var det helt rigtigt, at hun gjorde det. Din mor vil selvfølgelig gerne beskytte dig mod, at nøgenbilleder af dig bliver delt til en masse unge drenge. Når første billeder er delt, så er det ikke til at vide, hvem der ser dem og hvor de bliver delt. Det er faktisk hendes ansvar som mor at gøre det for at passe på dig.

For det andet er det slet ikke sikkert, at en dreng i 9.kl.vil bive forelsket, fordi han ser nudes af en pige. Drenge på 15/16 år er meget nysgerrige og optagede f.eks. af pigers bryster, og det kan pirre dem seksuelt at kigge på nudes. Men det er ikke det samme som forelskelse.

Så hvis du gerne vil i kontakt med drengen, vil jeg foreslå, at du spørger ham, om I kan ses en dag. Så vil du finde ud af, om han er interesseret i dig og gerne vil begynde at snakke med dig igen. Og så må du se, om det udvikler sig til, at I bliver kærester.

Kærlig hilsen

BørneTelefonen

Få endnu flere gode råd om Forelskelse, kærlighed og kærestesorger

Kærlighed og forelskelse kan være det bedste, men hvis dit hjerte er blevet knust, kan det også gøre rigtig ondt!

Hvordan får man en kæreste? Er du forelsket? Ved du ikke, hvordan du flirter eller scorer dit crush? Er du blevet helt vild med din bedste ven?

Måske du er midt i et break up og har kærestesorger? Eller måske du gerne vil slå op med din kæreste – men hvordan gør man det?

Det kan også være, du er jaloux på din ven, fordi han scorede hende, du var vild med. Eller måske jalousien dukker op, hvis din kæreste er sammen med sine venner.

Her på siden kan du finde svar på spørgsmålene ved bl.a. at prøve scoreguiden, kysseskolen, se videoer eller få råd om kærestesorger og forelskelse.

Ramt af kæreste sorger? Få gode råd!

Det kan gøre så forbandet ondt at have kærestesorger! Her kan du få gode råd til, hvordan du bedst kommer igennem dine kærestesorger.