Brev
Forelsket i PIGEN!
Hej. Bb 😉
Mit navn er K,
Jeg er en ung mand på 16 snart 17 år gammel.
Som sagt er jeg forelsket i en dejlig pige på 16 år.
Hun hedder noget med ‘M’.
Hun er en lidt stille pige som ikke rigtig tale med andre end hendes venner. Jeg er selv meget udadvendt taler meget og for altid noget til at grine.
Jeg møde/talet med M til en af mine venners fester, hvor vi kyssede lidt 😀 Næste dag skrev jeg så lidt med hende, og kom frem til at hun godt kunne lide mig(lidt). Men hun skrev også at hun ikke ville have noget kærste lige nu da hun havde nogen problemer. ‘
Jeg tager stadig hensyn i at hun ikke rigtig er klar til en kærste lige nu.’
Vi skrive stadig lidt sammen. og hun ved godt hvordan jeg har det med hende.
Dog kan jeg ikke rigtig få mig selv til at tale med hende, Jeg prøver og prøver men kan bare ikke. Hun har også skrevet at jeg skulle tale med hende oppe i skolen, men når jeg ser hende går hun bare lige forbi mig… Hun giver mig ikke nogen chance for det.
Sådan har det gået i et par uger nu…
Jeg fucking dør indeni. Jeg har ikke lyst til noget. kun hende.
Hvad skal jeg gøre?
Pls help me
Dreng, 16 år

Svar fra
Børnetelefonen
Kære dreng på 16 år
Tak for dit brev. Jeg kan godt forstå, du synes det måske er lidt forvirrende når hun siger du bare skal snakke med hende men alligevel går lige forbi dig i skolen. Faktisk kan det være forvirrende i sig selv at finde frem til hvilken måde man skal bruge for at vise en pige, at man er rigtig glad for hende. Måske kan du bare sige 'Hej', smile og kigge hende i øjnene lige i det øjeblik, hvor hun kigger op eller er på vej forbi...så ved hun, at du har set hende og synes om hende.
Du skriver at hun går i samme skole som dig, så jeg kan regne ud at du ser hende hver dag. Hun har fortalt dig at hun ikke er klar til en kæreste lige nu, jeg tænker, at måske kan det godt virke lidt uoverskueligt for hende at blive kærester, hvis hun føler at hun har nogle problemer som optager hendes tanker. Måske har hun brug for en ven lige nu, hvad tænker du om det? Kunne det være en måde at lære hende at kende? Dette ville også give hende mulighed for at lære dig at kende uden at det kræver, at hun skal love dig noget hun måske ikke er parat til.
Det er jo heller ikke så sært, at du synes det er svært at begynde at snakke med hende, for hvis hun nu ikke gengælder dine følelser, er det lidt af et dilemma, for hvad nu hvis du kommer til at gøre noget hun ikke bryder sig om. At være rigtig glad for en person, sætter så mange følelser i gang, så det kan være svært at vide hvad man skal gøre. Jeg tænker, at når hun skriver med dig, så er det nok fordi, at hun synes du er ok. Så kræver det lidt mod at finde ud af om følelserne er de sammen fra hende til dig... Jeg tænker lidt, at det er en chance, du måske er nødt til at tage, altså at prøve at finde ud af hvordan hun har det..?
Hun har jo allerede sagt til dig at hun godt kan lide dig, måske lidt, måske mere. Det at hun har givet udtryk for at hun kan lide dig, har jo skabt en åbning, en mulighed for at I kan lære hinanden at kende. Når nu det ikke er så let at få startet en samtale i skolen, kunne det så være en ide at du skriver til hende, og laver en aftale om at i mødes i et frikvarter, altså en fast aftale? Hvordan mon hun vil reagere hvis du fortæller hende, at du er glad for hende - men at I måske kan starte med at lære hinanden at kende som venner først? I kan måske gå i biografen, eller andet hvor det bare er jer to sammen? Vil det være ok, for dig at spørge hende - eller vil det være lettere hvis I er flere sammen. Det kan også være at du inviterer hende og nogle af hendes veninder hjem til dig, eller at I mødes et andet sted sammen? På den måde, kan du komme tættere på hende og aflæse om hun også føler noget for dig.
Held og lykke med din veninde. Du er selvfølgelig velkommen til at ringe herind til vores rådgivere eller chatte med os, hvis du har brug for at snakke lidt mere, på 111116.
Kærlig hilsen
BørneTelefonen