Brev
Forelsket i pige med kæreste
Hej BB
Jeg er en dreng på 15 der er er forelsket i den smukkeste pige på jorden!
Problemet er at hun lige er blevet kærester med min bedste ven.
Jeg er rigtig gode venner med hende og vi fortæller hinanden alt. Jeg har hjulpet hende med at få ham da jeg først har indset hvor meget jeg elsker hende nu hvor jeg ikke kan få hende. Nu kan jeg ikke holde tanken ud om at de er hjemme ved hinanden og kysser!
Hvad gør jeg?
Mvh Hårdt ramt dreng
Dreng, 15 år

Svar fra
Børnetelefonen
Kære dreng på 15 år Jeg kan godt forstå, at du føler det er svært at være blevet forelsket i din gode veninde, der endda nu også er din bedste vens kæreste. Jeg synes det lyder som om, du er en rigtig god ven, hvor er det dejligt at I to kan fortælle hinanden alt, sådan et venskab kan være rigtigt godt at have. Jeg kan godt forstå, at du lige nu synes det er hårdt at hun er blevet kæreste med din bedste ven. Måske føles det ekstra hårdt fordi du endda har hjulpet dem til at finde sammen, før du opdagede din kærlighed til hende. Nogen gange kan det være vanskeligt at være forelsket, specielt hvis den man er forelsket i, har en anden kæreste.Du skriver, at du har fundet ud at hvor meget du elsker hende, nu hvor hun er kæreste med din bedste ven og ikke kan holde ud at tænke på at de to sammen. Det får mig til at tænke på, om du overvejer at fortælle hende hvilke følelser du har for hende? Det kan jeg sagtens følge dig i. Hvis du fortæller hende, at du elsker hende, ikke kun som ven men også håber I kan blive kærester, så kan der ske flere ting. Hun kan fortælle dig, at hun er glad for at du siger det, og vælge dig frem for din bedste ven. Hun kan fortælle dig, at hun elsker eller holder af dig som ven...ikke som kæreste. Din bedste ven kan også få sine følelser i klemme, hvis hun tager dig i stedet, og jeres venskab bliver sat i spil - eller det bliver på bekostning af jeres venskab. Jeg ved ikke om du og din ven har aftaler om ikke at nappe hinandens kæreste, og hvad det vil betyde for jeres venskab? Uanset hvad du tænker at gøre eller ikke gøre, så er det nok en god idé at stille det op i fordele og ulemper med de usikkerheder det alligevel rummer. Vil det være hjælpsomt for dig og give mere ro?Jeg tænker, at der kan være andre ting indeover som medvirker til følelserne og tankerne omkring dem sammen forstyrrer. Jeg håber det er ok, at jeg skriver lidt om dem til dig. Jeg gætter på, at når nu din bedste ven og veninde er blevet kærester så bruger de meget tid sammen, og der er ikke samme tid til at være sammen med dig. Måske også savner du  dem begge to for tiden? Mon det er rigtigt gættet?Måske vil det være en idé at fortælle dem, at du savner deres selskab som venner - hvis altså du savner at være sammen med dem? Det kan være, at det er bedst for dig at være sammen med dem hver for sig, så du stadig har mulighed for at have dem som venner. Hvis det er helt udelukket, så kan du måske finde på aktiviteter at lave når tankerne om dem bliver for meget, f.eks. dyrke sport eller spille computer sammen med andre venner og veninder. Nogen gange kan gode venner være endnu mere værdifulde at have, end kærester, så jeg håber du trods din kærlighed, kan glæde dig over jeres gode venskab, og måske endda også være glad på hendes/deres vegne, over at de har fundet kærligheden, selvom det sikkert lige nu kan være svært. Kærlig hilsen fra BørneTelefonen