Forelsket i min træner

Læs hele brevet
Svar fra

Børnetelefonen

Kære pige på 15 år

Jeg kan godt forstå, at det er rigtig svært at være forelsket i en person, som man ikke kan udleve forelskelsen med. Derfor tænker jeg også, at det er rigtig godt du skriver herind.

Det er mærkeligt med forelskelse, for det kan være på én gang være både dejligt og samtidig føles hårdt. Der er mange der oplever, at blive forelsket i deres lærer eller træner. Det er naturligt at den slags følelser og tanker kan opstå, fordi man ser hinanden tit og kender hinanden godt. I har jo også kendt hinanden mange år!

Som jeg fornemmer på dit brev, er du godt klar over, at en lærer eller træner ikke må have et forhold til en elev eller en de træner.

Det lyder som om, at du har gjort meget for at prøve at tænke på noget andet og flytte dit fokus. Men uden, at det har hjulpet dig. Du skriver, at du ikke har fortalt det til nogen og jeg tænker på, om det mon kunne være en lettelse at fortælle det til en ven, veninde eller en voksen du har tillid til? Som sagt, er der mange, der oplever det samme som du, så måske er der flere der forstår det, end du måske tror? Måske har de også erfaringer med forelskelse, som I kan dele og sammen få talt om.

Selvom et crush går over med tiden, kan det være rigtig svært at tro på, når man står midt i det, og f.eks. ofte ser den man er forelsket i. Jeg tænker derfor på, om det mon kan være en idé, i en periode, at skifte til et andet hold eller en anden sport? På den måde kan du undgå hele tiden at blive konfronteret med din træner, og det bliver måske lettere at komme videre.

Du skriver, at det ikke har hjulpet dig, at flytte dit fokus over på en anden. Men måske kan du prøve at se sådan på det, at du er ved at finde ud af, hvilke kvaliteter du godt kan lide ved en fyr. På den måde, er det en slags forbredelse, til at møde en anden, der er lidt nærmere din egen alder, men som måske har nogle af de ting du kan lide ved din træner. Mon det giver mening?

Jeg håber, at du får held med at få flyttet tankerne væk fra ham træneren, så det ikke fylder ligeså meget som det gør nu.

Kærlig hilsen

Børnetelefonen

Få endnu flere gode råd om Forelskelse, kærlighed og kærestesorger

Kærlighed og forelskelse kan være det bedste, men hvis dit hjerte er blevet knust, kan det også gøre rigtig ondt!

Hvordan får man en kæreste? Er du forelsket? Ved du ikke, hvordan du flirter eller scorer dit crush? Er du blevet helt vild med din bedste ven?

Måske du er midt i et break up og har kærestesorger? Eller måske du gerne vil slå op med din kæreste – men hvordan gør man det?

Det kan også være, du er jaloux på din ven, fordi han scorede hende, du var vild med. Eller måske jalousien dukker op, hvis din kæreste er sammen med sine venner.

Her på siden kan du finde svar på spørgsmålene ved bl.a. at prøve scoreguiden, kysseskolen, se videoer eller få råd om kærestesorger og forelskelse.

Ramt af kæreste sorger? Få gode råd!

Det kan gøre så forbandet ondt at have kærestesorger! Her kan du få gode råd til, hvordan du bedst kommer igennem dine kærestesorger.