forelsket i min lærer

Læs hele brevet
Svar fra

Børnetelefonen

Hej

Hvor er det godt du skriver, her på BørneTelefonen hører vi tit fra unge, der har spørgsmål om forelskelser så du er bestemt ikke alene hverken om at værre forvirret eller forelsket i en lærer.

Jeg kan godt forstå du søger hjælp, det er en svær situation at være i, da man ikke selv har kontrol over hvem man bliver forelsket i, eller hvornår man holder op med at være det.

Du spørger om råd til at komme videre og det skal jeg nok give dig nogle råd til. Men først synes jeg du skal stille dig selv spørgsmålet hvorfor du syntes det er nødvendigt.

Du skriver selv i har meget tilfælles og efter som du er blevet student og er over 18, kan I jo godt have et forhold, selv om der er en alders forskel. Hun er jo ikke din lærer længere.

Hvis det udelukkende er på grund af, at du har det svært ved at have følelser for en kvinde. Skal du vide at det ikke er noget man skal have det dårligt med. Som jeg skrev ovenover, kan man ikke bestemme hvem man kan lide og det er vigtigt at man ikke skammer sig eller prøver at skjule, den man er. Det kan jo være hun også kan lide dig

Du får lige et link til en hjemmeside der måske kan hjælpe her

Hvis du stadig mener, det vil være bedst at komme videre, vil mit råd være, at prøve at møde andre. Tag på dates og se om du møder andre, du klikker med.

Du kan også prøve at ses lidt mindre med hende privat, selvfølgelig ikke afskære hende helt, da du gerne vil have hende i dit liv, men måske lave ting med venner og familie i lidt tid. I har jo set hinanden meget så det kan være det hjælper med lidt afstand og at få tankerne på noget andet .

Mit sidst råd er, at du kan prøve at snakke med nogen omkring dig om, hvad du føler. Måske en ven eller veninde eller et anden du stoler på. Jeg ved godt det kan være svært at tale om, da du ikke selv er glad ved situationen, men at have nogen at snakke med kan være en stor hjælp.

Hvis du ikke ved hvordan du skal starte en samtale om din forelskelse kan du måske få inspiration ved at se her, hvordan man kan starte en svær samtale: https://bornetelefonen.dk/fortael-noget-svaert/

Du er også velkommen til at ringe til os. Vi sidder klar til en snak på tel:116111

Jeg håber mit svar kan hjælpe dig. Husk på at du ikke har noget at skamme dig over og forelskelser ikke er noget man kan kontrollere. Det kan være svært lige nu og det er op til dig om du vil prøve at gøre mere ud af dine følelser eller komme videre. Uanset hvad du vælger, ønsker jeg dig held og lykke.

De bedste hilsner fra BørneTelefonen

Få endnu flere gode råd om Forelskelse, kærlighed og kærestesorger

Kærlighed og forelskelse kan være det bedste, men hvis dit hjerte er blevet knust, kan det også gøre rigtig ondt!

Hvordan får man en kæreste? Er du forelsket? Ved du ikke, hvordan du flirter eller scorer dit crush? Er du blevet helt vild med din bedste ven?

Måske du er midt i et break up og har kærestesorger? Eller måske du gerne vil slå op med din kæreste – men hvordan gør man det?

Det kan også være, du er jaloux på din ven, fordi han scorede hende, du var vild med. Eller måske jalousien dukker op, hvis din kæreste er sammen med sine venner.

Her på siden kan du finde svar på spørgsmålene ved bl.a. at prøve scoreguiden, kysseskolen, se videoer eller få råd om kærestesorger og forelskelse.

Ramt af kæreste sorger? Få gode råd!

Det kan gøre så forbandet ondt at have kærestesorger! Her kan du få gode råd til, hvordan du bedst kommer igennem dine kærestesorger.