Forelsket i min kusines søn

Kære børnetelefon…

Før sommerferien var jeg meget sammen med min kusines dreng ihvertfald når vi var i skole, men han stoppede så på min skole fordi han skulle på efterskole og er så her for nylig begyndt at savne ham som måske lidt mere end bare ven og familie.
Hvad skal jeg gøre?

Hilsen den 14 årig pige som nok er ved at blive forelsket.

Pige, 14 år
Svar fra

Børnetelefonen

Kære pige på 14 år,

Tak for dit brev. Åh jeg kan godt forstå, at du savner din kusines dreng. Godt, du har skrevet.

Man bliver hele tiden klogere på sig selv; både hvad angår den ydre verden og den indre verden. Det, du oplever nu, er måske et godt eksempel på, at venskab kan blive til forelskelse, når man lærer hinanden bedre at kende.

Nogle gange kan man i en sårbar tid godt komme til at forveksle sit behov for nærhed og savn med forelskelse. Derfor er det ikke til at vide. om du er forelsket – eller du savner ham.

Jeg tænker, at du skal skrive til ham og spørge ind til hans nye liv på efterskolen. Du kan fortælle lidt om, hvad du går og laver. I kan måske lave en aftale om at mødes, når han kommer hjem på weekend.

Jeg ved fra andre, der er på efterskole, at de lever meget i deres egen lille boble med deres nye venner og alt det, der sker omkring dem. Jeg skriver det, fordi du måske vil opleve, at han er lidt længe om at svare på din besked.

Jeg er sikker på, han vil blive glad for at høre fra dig. I er jo venner! Om han er forelsket i dig og du i ham, skal du over den næste tid være nysgerrig på i dine breve til ham. Det kan du være på flere måder.

Du kan starte stille og roligt med at afsløre, at du har savnet ham på skolen, at du glæder dig til at se ham, når han kommer hjem på weekend.

Derefter kan du mærke efter, hvordan han reagerer. Hvis han også virker positiv overfor dig – så kan du afsløre lidt mere af dine tanker og følelser. Mærk efter, hvordan han reagerer. Hvis han igen virker positiv og måske også siger noget positivt til dig, så kan du tage et skridt til… på den måde kan man nærme sig hinanden.

Kunsten er at tage små skridt og mærke efter, hvordan den anden reagerer. Så kan man også bedre trække sig tilbage, hvis den anden ikke virker så interesseret lige nu – uden at det forhold, man har som venner, bliver akavet.

Hvordan lyder alt det…..? Jeg håber, du kan bruge svaret. Jeg tænker, du skal holde fast i dit mod og gå med, hvad dit hjerte føler.

Du kan måske også finde gode råd ved at læse på https://bornetelefonen.dk/kaerlighed-2

Du kan altid ringe til BørneTelefonen 116 111, hvor der sidder voksne klar til at snakke med dig.

De bedste hilsner fra BørneTelefonen

Få endnu flere gode råd om Forelskelse, kærlighed og kærestesorger

Kærlighed og forelskelse kan være det bedste, men hvis dit hjerte er blevet knust, kan det også gøre rigtig ondt!

Hvordan får man en kæreste? Er du forelsket? Ved du ikke, hvordan du flirter eller scorer dit crush? Er du blevet helt vild med din bedste ven?

Måske du er midt i et break up og har kærestesorger? Eller måske du gerne vil slå op med din kæreste – men hvordan gør man det?

Det kan også være, du er jaloux på din ven, fordi han scorede hende, du var vild med. Eller måske jalousien dukker op, hvis din kæreste er sammen med sine venner.

Her på siden kan du finde svar på spørgsmålene ved bl.a. at prøve scoreguiden, kysseskolen, se videoer eller få råd om kærestesorger og forelskelse.

Ramt af kæreste sorger? Få gode råd!

Det kan gøre så forbandet ondt at have kærestesorger! Her kan du få gode råd til, hvordan du bedst kommer igennem dine kærestesorger.