Forelsket i min eks

Læs hele brevet
Svar fra

Børnetelefonen

Kære 19årige

At give slip på noget man ikke kender grunden til, kan nogen gange føles umuligt. Det hele kan blive meget svært at forholde sig til, især når dine følelser stadig er der.  Men der er nogle ting du kan gøre, som jeg håber hjælper dig på vej. Tak fordi du deler din historie med os. Det er super sejt!

Det første du kan prøve er, at for en sidste gang at få bare en forklaring på, hvorfor personen har slået op. Det kan være personens humør har været dårligt på grund af noget helt andet, som han/hun ikke har fortalt dig om. Hvis personen ikke vil tale med dig i telefonen eller over SMS, er det en mulighed at skrive et brev. Nogle gange kan det at skrive et brev, hvor alle ens tankerne kommer ud, virke en smule lettende. Brevet kan ses som en afslutning, og du kan lægge de følelser i det du gerne vil. Du kan vælge at sende det eller beholde det hos dig selv.

Det er også en god idé at tale med nogen om, hvordan du har det. Det kan være venner, et familiemedlem eller en helt tredje. Måske kan dine venner hjælpe dig med at tænke på noget andet? Måske kender du nogen, der har været i en lignende situation.

Tiden er heldigvis også med til at læge de fleste sår. At få tingene lidt på afstand, kan gøre at man ser dem helt anderledes. Måske kan du se, at det faktisk er en ret dårligt behandling at slå op med en kæreste over SMS. Det er ikke sødt gjort, at der ingen ord eller forklaringer følger med. Måske kan det være en tanke at holde fast i, når du kommer til at savne personen. Det er ikke altid man kan acceptere, men måske kan du øve dig i at respektere det valg personen har truffet. Måden er ikke ok, men alligevel en måde, hvor du fik viden om, at det var slut.

Det kan også være en idé at prøve at lægge mærke til, om du tænker mere på personen i bestemte situationer. Er det f.eks. mest om aftenen kan du prøve at lave nogle ting om aftenen, som at se din yndlingsfilm eller snakke med en ven.

Jeg håber, du kan bruge mit svar til at komme lidt videre.

Kærlig hilsen BørneTelefonen

Få endnu flere gode råd om Forelskelse, kærlighed og kærestesorger

Kærlighed og forelskelse kan være det bedste, men hvis dit hjerte er blevet knust, kan det også gøre rigtig ondt!

Hvordan får man en kæreste? Er du forelsket? Ved du ikke, hvordan du flirter eller scorer dit crush? Er du blevet helt vild med din bedste ven?

Måske du er midt i et break up og har kærestesorger? Eller måske du gerne vil slå op med din kæreste – men hvordan gør man det?

Det kan også være, du er jaloux på din ven, fordi han scorede hende, du var vild med. Eller måske jalousien dukker op, hvis din kæreste er sammen med sine venner.

Her på siden kan du finde svar på spørgsmålene ved bl.a. at prøve scoreguiden, kysseskolen, se videoer eller få råd om kærestesorger og forelskelse.

Ramt af kæreste sorger? Få gode råd!

Det kan gøre så forbandet ondt at have kærestesorger! Her kan du få gode råd til, hvordan du bedst kommer igennem dine kærestesorger.