Forelsket i min bedste ven?

Hej bb…

jeg er en pige på 13 år og jeg er vildt forvirret!! Jeg har kendt min bedste ven i lidt over 1 år og har været forelsket i ham før.

Jeg har før haft noget med ham, men det er aldrig blevet til mere, da jeg første gang fortalte jeg var forelsket i ham havde han det ikke på samme måde, og jeg mistede følelserne for ham, men jeg har stadig haft svært ved at få noget med andre drenge fordi jeg har følt det var forkert.

Han er tit ude og rejse hvilket han også er lige nu. Jeg savner ham hver gang og det har bare været som en ven, men denne gang føles det bare anderledes.
Det skal lige siges at vi måske er lidt mere end venner, men ingen af os vil rigtig indrømme det.
Jeg har flere gange tænkt på bare at tage chancen og kysse ham, men hvad hvis han afviser mig og bliver sur på mig?

Eller at han bare kysser mig for at være sød over for mig? Jeg vil virkelig ikke miste ham som ven, men kan heller ikke klare at have det som jeg har det nu.

Skal jeg fortælle ham jeg er ved at få følelser for ham igen?

Kh en pige der desperat har brug for hjælp..

Pige, 13 år
Svar fra

Børnetelefonen

Kære pige på 13 år

Tak for dit brev. Jeg kan godt forstå, at du er forvirret over dit forhold til din bedste ven.
Det lyder som om, I er rigtig glade for hinanden. Og det kan være rigtig svært, når man er forelsket i en ven, som man også er bange for at miste.
Som du selv skriver, så kan følelser komme og forsvinde. Nogle gange ved man ikke engang selv, hvorfor det sker.

Det kan være rigtig skønt at være forelsket, men det kan også føles hårdt. Og man kan blive rigtig meget i tvivl om, hvad man skal gøre. Derfor kræver det også en del mod at fortælle personen, at man er vild med ham. Jeg får på fornemmelsen, at det fylder rigtig meget for dig, og at du tænker meget på ham. Derfor tænker jeg, at det ville være en god idé at fortælle ham, hvordan du har det. Måske har han det også på samme måde? Du skriver også, at I før har snakket om jeres følelser. Derfor tror jeg også, at I vil kunne tale om det denne gang uden at det kommer til at ødelægge jeres venskab.

Det kan også være, at det ville være rart for dig at snakke med nogle venner omkring situationen. Det er altid rart at snakke med andre om, hvordan man har det, både når man er glad og ked af det.

De bedste hilsner fra BørneTelefonen

Få endnu flere gode råd om Forelskelse, kærlighed og kærestesorger

Kærlighed og forelskelse kan være det bedste, men hvis dit hjerte er blevet knust, kan det også gøre rigtig ondt!

Hvordan får man en kæreste? Er du forelsket? Ved du ikke, hvordan du flirter eller scorer dit crush? Er du blevet helt vild med din bedste ven?

Måske du er midt i et break up og har kærestesorger? Eller måske du gerne vil slå op med din kæreste – men hvordan gør man det?

Det kan også være, du er jaloux på din ven, fordi han scorede hende, du var vild med. Eller måske jalousien dukker op, hvis din kæreste er sammen med sine venner.

Her på siden kan du finde svar på spørgsmålene ved bl.a. at prøve scoreguiden, kysseskolen, se videoer eller få råd om kærestesorger og forelskelse.

Ramt af kæreste sorger? Få gode råd!

Det kan gøre så forbandet ondt at have kærestesorger! Her kan du få gode råd til, hvordan du bedst kommer igennem dine kærestesorger.