Brev
forelsket i min bedste ven
hej,
jeg har for nogle måneder siden mødt min allerbedste ven og vi har været så meget sammen og vi griner og hygger os altid men jeg er begyndt og kunne lide ham på mere end venne måden
og jeg ved vi ikke kan blive kærester da han er muslim og jeg er dansker
men hvad skal jeg gøre for jeg har nogle stærke følelser for ham
Pige, 15 år

Svar fra
Børnetelefonen
Kære pige på 15 år
Hvor er det dejligt, at du har fået en god bedste ven. Og dejligt, at du er forelsket.
Når man, som I, har det sjovt og hyggeligt sammen, er det nemt at blive forelsket. Og forelskelse skelner ikke mellem religioner. Derfor kan du jo ikke bare lige styre de følelser, du har for din bedste ven.
Er du helt sikker på, at det ikke kan lade sig gøre, at I bliver kærester? Selvom han er muslim, kan han jo også være forelsket i dig. Og mange muslimer er kærester med ikke-muslimer.
Måske kunne du prøve at tale med ham om, hvordan du har det med ham? Fornemmer du måske, at han også er vild med dig?
Hvis dine følelser er gengældt, kan I jo til en start holde kærligheden mellem jer. Når I så har fundet ud af, hvor stærke jeres følelser er for hinanden, så kan I overveje, hvem der kunne hjælpe jer med, hvordan man bedst får fortalt venner og familie om forholdet.
Hvis I når dertil, så kan I eventuelt kigge på Etnisk Ung.
Held og lykke med kærligheden
Kærlig hilsen
BørneTelefonen