Brev
Forelsket i kendt
Hej
jeg er en dreng på 12 år der er vild med car oline wozniacki jeg synes hun er vildt lækker hvad skal jeg gøre når jeg er vil med en kendt hjælp mig…
hilsen en dreng på 12
Dreng, 12 år

Svar fra
Børnetelefonen
Kære dreng på 12 år
Tak for dit brev om at være forelsket i en kendt - i dit tilfælde Caroline Wozniacki.
Når man er forelsket, kan det både føles helt fantastisk - og helt forfærdeligt, hvis man ikke kan få den, man er så vild med... Er det mon sådan, du har det?
Forelskelse er også en følelse, som kan være svær at kontrollere, for det er som regel ikke noget, man lige bestemmer sig for at blive - der sker bare... Og masser af piger og drenge (og også voksne for den sags skyld) bliver forelskede i de kendte, som fylder meget i medierne, og som vi på en måde synes, at vi kommer til at kende rigtig godt, når vi kan følge med i deres liv og komme så tæt på dem gennem blade, tv og internet. Det er ikke så underligt, at man kan falde pladask for en kendt på den måde.
Men hvad skal du så gøre ved det? Jeg ved jo ikke, hvor "hårdt ramt" du er? Om det er en dejlig og varm boblende følelse i hele kroppen, som du kan holde ud, og som du kan prøve at nyde og lade sig selv svæve lidt rundt på den lyserøde sky lidt? Drømme og fantasere om hende og nyde den energi, du måske får af det..?
Eller er det så slemt, at det har vendt sig lidt og er blevet en forhindring for, at du kan have det sjovt og nyde livet med folk omkring dig? For hvis det begynder at fylde så meget, at du kan gå og blive helt trist til mode, så har du måske brug for at få snakket lidt med nogen om det, og måske brug for at blive muntret lidt op..?
Gad vide, om du kender nogen, som også synes, at Caroline Wozniacki er vildt dejlig, og som du vil kunne snakket lidt om hende med? Det kan lette lidt at få snakket, grinet og pjattet lidt omkring det, hvis du kan det..? Hvis du er så påvirket (det ved jeg ikke, om du er), at du går og hænger med mulen, kan det også være, at det var en god ide at få snakket lidt med dine forældre? Hvis du synes, det er svært, og du måske er usikker på, om de vil kunne forstå det, så prøv at vise dem dit brev her i BørneBrevkassen - så behøver du nok ikke sige så meget for at de forstår...
Mange hilsener fra BørneBrevkassen
Få endnu flere gode råd om Forelskelse, kærlighed og kærestesorger
Kærlighed og forelskelse kan være det bedste, men hvis dit hjerte er blevet knust, kan det også gøre rigtig ondt!
Hvordan får man en kæreste? Er du forelsket? Ved du ikke, hvordan du flirter eller scorer dit crush? Er du blevet helt vild med din bedste ven?
Måske du er midt i et break up og har kærestesorger? Eller måske du gerne vil slå op med din kæreste – men hvordan gør man det?
Det kan også være, du er jaloux på din ven, fordi han scorede hende, du var vild med. Eller måske jalousien dukker op, hvis din kæreste er sammen med sine venner.
Her på siden kan du finde svar på spørgsmålene ved bl.a. at prøve scoreguiden, kysseskolen, se videoer eller få råd om kærestesorger og forelskelse.
Ramt af kæreste sorger? Få gode råd!
Det kan gøre så forbandet ondt at have kærestesorger! Her kan du få gode råd til, hvordan du bedst kommer igennem dine kærestesorger.