forelsket i en sød pige:D

hej jeg er en dreng på 13 snart 14 år. jeg var til en fest en lørdag aften for ca 1 uge siden. jeg mødte en pige fra den by jeg spiller fodbold i. jeg blev helt varm da hun smilte til mig lige efter en fra mit fodbold hold fortalte hvem jeg var.

senere begyndte mig og hende pigen at snakke sammen. og det gik rigtig godt hun små grinte og sådan noget. og vi så lige gik udenfor for at få noget luft havde vi sadt os under et træ og snakkede. og senere der dansede vi.

lige siden den dag har jeg ik kunne få tankerne væk fra hende. men jeg ved ik om jeg tør spørger hende. fordi det heler ik er mere end 3 uger siden jeg slog op med min x kæreste. men hvergang jeg snakker mede hende piger får jeg det helt dejligt inden i. hvad skal jeg gøre jeg vil så gerne spørger hende. men ved ik om det går får hurtigt

Dreng, 13 år
Svar fra

Børnetelefonen

Kære Du

Tak for dit brev. Det er dejligt for dig, at du er forelsket, og slet ikke kan få tankerne væk fra hende pigen. Men som du skriver, kan man godt være fyldt med en masse tanker, og det kan være svært at finde ud af, hvad man skal gøre ved dem, om det går for hurtigt eller hvad man skal gøre.

Jeg forstår godt, at du måske kan føle, at det er lidt tidligt, da det kun var 3 uger siden du havde slået op med din x-kæreste. Måske det kunne være en ide at mærke efter inde i dig selv, om du selv synes, det er for tidligt? Nogen gange har man jo været enige om at gå fra hinanden, eller måske har man det bare godt med at være fra hinanden. Så er det måske okay, at man går videre til en anden?

Men på den anden side kan man jo heller ikke lave om på, hvordan man har det. Når jeg læser dit brev, er jeg ikke i tvivl om, at du gerne vil hende her pigen, og at du får det dejligt, hver gang du taler med hende. Hvis hun har det på samme måde, skal I selvfølgelig være sammen, om det er nu eller senere tror jeg ikke, der er andre end dig og hende, der kan vælge om er rigtigt eller forkert. Man kan selvfølgelig risikere, at nogen vil synes, at det er alt for hurtigt og alle mulige ting, men hvis du ikke er i tvivl og godt kan leve med, at der er nogen der tænker sådan, så tænker jeg godt, at du kan prøve at spørge hende, om hun har det på samme måde med dig.

Det kræver selvfølgelig også lidt mod at få spurgt hende, om hun har lyst til at mødes/være kærester eller andet, men det er kun hende, der kender svaret på, om hun har lyst.

Hvis du ikke helt har fået svar, eller måske har flere spørgsmål, kan du altid ringe til BørneTelefonen 116 111, hvor der sidder voksne klar til at snakke, eller du kan gå ind på BørneChatten her på hjemmesiden og skrive lidt mere uddybende med en rådgiver.

Jeg håber, du får held med din kærlighed!

Kærlig hilsen BørneBrevkassen

Få endnu flere gode råd om Forelskelse, kærlighed og kærestesorger

Kærlighed og forelskelse kan være det bedste, men hvis dit hjerte er blevet knust, kan det også gøre rigtig ondt!

Hvordan får man en kæreste? Er du forelsket? Ved du ikke, hvordan du flirter eller scorer dit crush? Er du blevet helt vild med din bedste ven?

Måske du er midt i et break up og har kærestesorger? Eller måske du gerne vil slå op med din kæreste – men hvordan gør man det?

Det kan også være, du er jaloux på din ven, fordi han scorede hende, du var vild med. Eller måske jalousien dukker op, hvis din kæreste er sammen med sine venner.

Her på siden kan du finde svar på spørgsmålene ved bl.a. at prøve scoreguiden, kysseskolen, se videoer eller få råd om kærestesorger og forelskelse.

Ramt af kæreste sorger? Få gode råd!

Det kan gøre så forbandet ondt at have kærestesorger! Her kan du få gode råd til, hvordan du bedst kommer igennem dine kærestesorger.