Forelsket i en sød pige

Jeg har været forelsket i en pige som jeg stadig er forelsket i men jeg tør ikke spørge om vi skal være kærester.

Håber i kan hjælpe mig

Dreng, 11 år
Svar fra

Børnetelefonen

Kære dreng 11 år  Mange tak for dit brev om at være forelsket.  Det er en dejlig følelse at være forelsket, men det kan være rigtig svært at få det sagt. Man kan både være for genert og bange for at blive afvist. Og det kan også være svært at finde ud af, hvor, hvornår og hvordan man lige skal få det sagt.  Jeg vil i det følgende give dig nogle forskellige idéer til, hvad du kan gøre:

Du kan sige noget pænt til hende. Måske har hun en pæn bluse på, så kan du måske lige sige: 'flot trøje' eller 'seje sko du har'?

Du kan prøve at skrive til hende - enten et lille brev, som du giver hende - eller en sms, på Facebook eller et andet sted, hvor I nogle gange snakker sammen.

Du kan også prøve at spørge en god ven, om han/hun vil hjælpe dig med at finde ud af, om pigen også er forelsket i dig, hvis du er i tvivl. Det kan gøres, ved at din ven spørger enten pigen selv eller én af hendes bedste venner/veninder om, hvad hun synes om dig.

Du kunne også selv prøve at spørge én af hendes bedste venner/veninder, hvis du føler dig tryg ved det.

Hvis hun går i din klasse, kunne du spørge, om hun vil arbejde sammen med dig, næste gang I skal arbejde sammen med nogen i timerne. Eller du kan sætte dig ved samme bord i fx billedkunst eller ét af de andre fag, I ikke har i klasselokalet. På den måde kommer du til at være tættere på og mere sammen med hende, og så bliver det måske lidt nemmere. Hvis I skal samme vej til og fra skole eller noget andet, kan du spørge, om I skal følges. Så får I snakket lidt mere sammen.

Hvis du ikke lige synes, at mine forslag kan bruge kan du også kigge her: http://www.bornetelefonen.dk/Temaer/Forelskelse.aspx og læse mere om forelskelse og scoretips.

Du kan også ringe eller sms'e ind til os på 116111. Så kan du måske fortælle lidt mere om pigen, og hvad du har prøvet at gøre. Måske har rådgiveren flere idéer du kan bruge?

Hermed et stort held og lykke med det  Kærlig hilsen BørneTelefonen

Få endnu flere gode råd om Forelskelse, kærlighed og kærestesorger

Kærlighed og forelskelse kan være det bedste, men hvis dit hjerte er blevet knust, kan det også gøre rigtig ondt!

Hvordan får man en kæreste? Er du forelsket? Ved du ikke, hvordan du flirter eller scorer dit crush? Er du blevet helt vild med din bedste ven?

Måske du er midt i et break up og har kærestesorger? Eller måske du gerne vil slå op med din kæreste – men hvordan gør man det?

Det kan også være, du er jaloux på din ven, fordi han scorede hende, du var vild med. Eller måske jalousien dukker op, hvis din kæreste er sammen med sine venner.

Her på siden kan du finde svar på spørgsmålene ved bl.a. at prøve scoreguiden, kysseskolen, se videoer eller få råd om kærestesorger og forelskelse.

Ramt af kæreste sorger? Få gode råd!

Det kan gøre så forbandet ondt at have kærestesorger! Her kan du få gode råd til, hvordan du bedst kommer igennem dine kærestesorger.